Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
09-23-2006, 02:03 AM
Post: #21
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
Mwoah..met een biertje op heb ik hier ook een keer naar volle tevredenheid naar mijn kamerplant zitten kijken. Prima vermaak was dat toen.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
09-23-2006, 08:14 AM
Post: #22
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
LOL @ dit draadje... een ontketend hachiloos persoon... Big Grin
Ik vond het persoonlijk wel meevallen...toen ik de film een jaar trug had gedownload kon ik het allemaal niet aanzien, nu had ik tenminste fatsoenlijk beeld op de rij-scenes.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-23-2006, 09:55 AM
Post: #23
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
Ja, ik vond de drift scene's juist best leuk, gegeven dat tokyo drift er allemaal een stuk spectaculairder uitzag maar daar was het budget dan ook naar, daarbij werd initial D ook daadwerkelijk op de berg gefilmed en het driftwerk is ook daadwerkelijk echt driftwerk met die verstanden dat als ze een foutje maakte ze ook daadwerkelijk beneden aan het ravijn lagen, dus kan me voorstellen dat ze niet op volle snelheid gingen...

Kwa verhaal lijn. Ja en nee, het is in grote lijnen overeenkomend met de strip/cartoon, in sommige dingen zelfs meer matchend met de strip dan met de cartoon. Ja Bunta was in zijn jeugd aardig op weg om een race legende te worden en naar alle waarschijnlijkheid kwam daar een vrouw tussen. Naar alle waarschijnlijkheid is de combo, race bloed en niet meer mogen racen van den vrouwe de ondergang geweest van de relatie maar daar is nooit echt op ingegaan volgens mij (correct me if I'm wrong Banpei, ik heb de strips nooit uitgelezen). Toen Bunta realiseerde dat Takumi zijn talente heeft ge-erft is ie die stiekem gaan trainen op een manier dat Takumi dat zelf niet door had, die wou gewoon zo snel mogelijk thuis zijn van het tofu wegbrengen... Bunta is in de tekenfilm echter nooit als een dronkelap noch een mishandelende vader afgeschilderd, al is dat gezien de situatie mischien wel een realistische weergave.

Het is alom bekent dat Natsuki's grote geheim was dat ze er een 'suikeroompje' op nahield die haar en haar moeder onderhield. Dat schijnt daar in Japan nog wel eens voor te komen al is het voor ons ondenkbaar, in Japan.....
Het is niet zo dat Natsuki zich tekoop zette voor elke mongool, zover ik uit de series begrepen heb ging het om 1 persoon waar ze een soort van betaalde relatie mee heeft.
Wel jammer want in de serie komt Takumi er veel geleidelijker achter, ze lopen eenzelfde deuk in hun relatie op (met als direct gevolg dat Takumi de AE naar de kalote rijd, de fameuze race tegen de zwarte EVO waarbij de motor vastloopt) maar je ziet in de serie in hoe Natsuki hier van leert en haar leven 'betert'. Ze zoekt een baan, schrijft zich in voor een serieuzere opleiding, en probeert langzaam de vriendschap weer op te bouwen met Takumi die nu voledig zich concentreert op zijn (straat) race carriere. We weten echter nogsteeds niet of het ooit nog goedkomt tussen die twee....

Verder in de serie zien we natuurlijk een aantal andere hoofdrol spelers die we missen in de film. Iketani is in de film de leider van de speedstars, niet Itsuki. Ook Iketani volgen we terwijl hij een relatie krijgt met een vrouwlijke driftster maar ook daar zien we hoe de japanse kijk op vrouwen er voor zorgt dat dit finaal de mist in loopt.

Ook Itsuki loopt zo nog een keer een heel vervelend blauwtje, ontmoed een meisje dat helemaal voor hem gaat, maar uiteindelijk kiest voor haar ex die een paar jaartjes ouder is... Kon haar wel voor der kop slaan... maargoedBig Grin

Dus ja je conclusie dat de relatie man/vrouw in Initial D in vervelend licht komt te staan, absoluut, de term lonely driver wordt maar al te vaak misbruikt door de hoofdrolspelers. Of dit altijd ten nadele van de vrouw is, nee dat ben ik zeker niet met je eens (zeker niet in de situatie met Iketani), vaak word juist het falen van de Japanse man overduidelijk, het feit dat deze jongens totaal geen verstand hebben van vrouwen wat ook serieus een probleem schijnt te zijn in Japan naar ik me heb laten vertellen (volgens mij door jouwWink ). In de film komt dit helaas niet erg goed uit de verf en schuiven ze gewoon het falen van deze jongens in de race wereld in de schoenen van de vrouw wat natuurlijk bullocks is.

Waar ik me denk ik het meest aan heb gestoort is dat die gast die Takumi speeld maar moet blijven zingen, is gewoon geen acteur, en Itsuki, Itsuki is al zijn leuke kanten uit de serie kwijt, en is gewoon een lul geworden in de film. Man wat een sukkeltje op een negatieve manier (in de serie is et ook een sukkeltje maar dan in positieve zin, kan je juist om em lagge).

Ik vond Bunta trouwens erg sterk, en die jonge die Ryosuke (tenminste als ze de gast in de FC nogsteeds zo noemde want de name waren aardig gehusseld) speelde vond ik het ook best aardig doen, maar dat was volgens mij ook een van de enige echte acteurs in de cast Big Grin (dat wil zeggen, de enige niet zanger / foto model / populaire gameshowhost / etc. die ze van de straat hadden geplukt)

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-23-2006, 12:27 PM
Post: #24
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
Mux: in de strips wordt uberhaupt nooit gesproken over waarom Takumi geen moeder heeft, zelfs niet of ze nog leeft of gewoon gestorven is aan een enge ziekte, of misschien wel de rijstijl van Bunta. Big Grin Big Grin
(hartaanval....choke...choke...koff...arrrgh...)

Sowieso is het nogal dubieus dat Takumi zich in de strip wel bang is voor zijn vader (zonder echte reden) terwijl dat de interpretatie in de film eigenlijk het enige lichtpuntje is. Big Grin

Maargoed, alle verfilmingen van boeken/strips zijn eigenlijk gewoon bagger, tenzij ze 100% het verhaal volgen. Big Grin

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Vanavond (vr.22sept)Initial...ian screen]
Visit this user's website Find all posts by this user
09-23-2006, 06:43 PM
Post: #25
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
Bas, ik ken het verhaal wel....maar hier gaat Bunta op zijn gemak even een maandje met Natsuki lopen bumsen (zie verwijzing witte peuk en "Oom") om ervoor te zorgen dat zijn zoon niet dezelfde "fout" maakt als hij..kennelijk. Aan het einde zie je dat dat gelukt is..fijn. Ze is dus duidelijk wel een hookah!

Anyway, van de anime kreeg ik niet zo'n vieze smaak in mijn bek, maar de film was echt holenmens niveau. Dan die smerige pepsi commercials tussendoor (3x bah) en non acteurs...mijn god..als dat meisje gaat doen alsof ze spijt heeft en moet huilen.....Nou het overbrengen van de emotie is gelukt. De tranen sprongen bij mij in de ogen...aaarrrrghhh.

Driftscenes vond ik eigenlijk ook gewoon matig. Ik vind driften nog wel leuk als ze de illusie weten te wekken dat het snel is...als iemand ook echt snel is gaat z'n bakske ook wel eens dwars dus dat is niet zo moeilijk. Met het showdriften van deze film vond ik dat dus compleet mislukt..Het is een race en dan gaan die lui op de meest langzame manier mogelijk door de bochten heen...Geef mij duizend keer liever de zijstapjes die je zo nu en dan tijdens de BMI touge showdown filmpjes ziet. DAT is wagenbeheersing, niet dat primadonna gedoe.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
09-23-2006, 07:38 PM
Post: #26
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
NoHach,

Das niet met Bunta man! Bunta is met de motor van de hachi bezig en is maar een week ofzo weg, Natsi is met de gast met de Merc weg, Bunta heb toch geen Merc ofwel?Big Grin

(ga toch nog een keer scene kijken want je maakt me aan het twijfelen.. )

btw, paar weetjes mocht je ze niet doorhebben, meisje is japans en spreekt geen woord kantonees, dus dat is een voiceover. Zelfde geld voor die gast die takumi speeld, die is taiwanees en spreekt dus ook geen woord kantonees. Kun je je voorstellen hoe dat op de set moet zijn geweest??

Tja, kwa driften, heb de making off gezien en dan zie je van andere hoeken hoe ze het hebben gefilmt en dan krijg je er toch wel respect voor, mischien toch meer slecht camera werk geweest? I don't know Big Grin

Maar inderdaad, ik heb beter gezien, daar geef ik je gelijk in Big Grin

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-23-2006, 07:39 PM
Post: #27
Vanavond (vr.22sept)Initial D op MTV asian screen
Probleem met het bmi gedoe is dat het er minder spectaculair uit ziet op Hollywood-filmwijze. Tongue

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Vanavond (vr.22sept)Initial...ian screen]
Visit this user's website Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Te Koop Initial D en TRD Logo's stickers Chell 1 2,603 01-18-2007 05:58 PM
Last Post: Chell

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication