Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
04-15-2009, 05:45 PM
Post: #1
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Hallo mijn naam is Jos en ik woon in Zaandam NH.
Ben het afgelopen jaar bezig geweest om een Acura DA integra van de ondergang te redden, dat is gelukt en dat is nu mijn Daily driver (alhoewel ie te koop staat) Sinds kort heb ik mn eigen werkplaatsje en wil ik een nieuw project starten en jullie raden het al: het wordt een volkswagen golf..nee natuurlijk niet: Een Levin Coupe!! die heb ik alleen nog niet (dus als je er nog een weet te staan, met of zonder motor..) Dus ik hoop snel een niet zo nette AE86 te vinden. iemand Tips????

ondertussen hier lekker rondneuzen.

ohja ff fotootje van de Integra:

[Image: AEU86 AE86 - Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!]

"Swaps are like a box of chocolates..you never know what hose will blow off or shoot coolant all over the place.."
Find all posts by this user
04-15-2009, 06:10 PM
Post: #2
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Welkom mate!

Nice car.... Wave

1985 AE86 (ハチロク) Levin - Summer time daily driver
Find all posts by this user
04-15-2009, 08:27 PM
Post: #3
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Thanks man.

"Swaps are like a box of chocolates..you never know what hose will blow off or shoot coolant all over the place.."
Find all posts by this user
04-15-2009, 10:55 PM
Post: #4
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Welkom! Wave
Dat lijkt mij een vrij unieke auto in NL Ziet er ook erg goed verzorgd uit. Smile

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!]
Visit this user's website Find all posts by this user
04-15-2009, 11:14 PM
Post: #5
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Ja vrij uniek ja..denk 5 miss. 6 waarvan ik 1 ken als fanatiek bezig.
Maar die is RHD mijne LHD omdat ie uit canada komt dus ook Kmh standaard.

ik hou van unieke auto's of iig niet doorsnee. houd het straatbeeld lekker dynamisch Cool

en oldskool.. Thumbs up!

"Swaps are like a box of chocolates..you never know what hose will blow off or shoot coolant all over the place.."
Find all posts by this user
04-22-2009, 06:18 PM
Post: #6
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Ik ga dus misschien van Eric hier een kaal koetswerk kopen en ik vroeg mij af of er in onze regionen donor auto's zijn buiten ae86's om. Het liefst zo populair mogenlijk zoals bv AW11. Ik wil em in beginsel met zoveel mogenlijk 'stock' onderdelen opbouwen en pas aftermarket gaan als het echt niet anders kan of de auto te goede komt natuurlijk. Maar bv dingen als blower, dash onderdelen, onderstel alles wat bolt on is of praktisch bolt on is.
Weet jij iets wat past van een andere auto zonder heftige modificatie? post het voor me! Thumbs up!

Thanks alot guys!

"Swaps are like a box of chocolates..you never know what hose will blow off or shoot coolant all over the place.."
Find all posts by this user
04-22-2009, 09:31 PM
Post: #7
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Het punt is dat de AE86 de laatste incarnatie van het RWD platform van de Corolla was... Niet veel ophangings onderdelen passen dus van latere autos... Wel soms van eerdere autos: alle RWD Celicas en Carinas met een vaste as hebben dezelfde achteras bijvoorbeeld, maar de voorpoten is dus wel een probleem: die zijn nagenoeg uniek... Die van een KE70 zijn dus net iets anders. Je zal dan dus of de volledige ophanging bij elkaar moeten zoeken, of van andere modellen moeten modificeren of aardig wat aftermarket spul moeten kopen (dus de "verbeterde" struts bijvoorbeeld) of gelijk met het S13 spul beginnen. Big Grin

Interieur delen zijn ook uniek maar ook nog wel bij elkaar te sprokkelen. Stoelen zijn bijvoorbeeld wel mogelijk: aw11, AE82, AE92, Celica A6, Celica Supra Mk2 passen allemaal...

Maar hoe kaal is kaal? Dumb question

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!]
Visit this user's website Find all posts by this user
04-23-2009, 12:31 AM
Post: #8
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Kaal als in gewoon echt gestripped, dash zit er nog in, voor, achter ruit, alle schermen maar geen motorkap, geen achterklep.

Maar ik heb geen haast. :wink: Body komt goed, motor ook wel. de rest word een verzamel dingetje denk ik en zal wat tijd in beslag gaan nemen.

[Image: AEU86 AE86 - Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!]

"Swaps are like a box of chocolates..you never know what hose will blow off or shoot coolant all over the place.."
Find all posts by this user
04-24-2009, 09:45 AM
Post: #9
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
Dat ziet er nog goed uit hoor! Smile
Voor, achterruit en schermen zijn het lastigste om aan te komen dus dat is mooi. Motorkap en achterklep is zeker goed te doen en anders kun je die wel carbon of frp vinden. Wink

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!]
Visit this user's website Find all posts by this user
04-26-2009, 10:21 PM
Post: #10
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden!
... oude auto van maarten. dacht al! Dat ding was zo rot als het maar kan ik zou hem goed strippen. de rest van de onderdleen zou ik vervangen voor nieuwer spul. (S14 ophaning ofzo) als je hem op het circuit wilt gebruiken zeg maar.

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Even voorstellen dan. einneb 24 23,520 03-13-2014 07:52 PM
Last Post: MC_JP
  Even voorstellen, Trueno gekocht... Mike N 52 43,545 06-25-2011 08:48 AM
Last Post: xrgeorg
  ff voorstellen bozu 6 7,344 06-08-2011 02:45 PM
Last Post: bozu
  Toyota Corolla AE86 Levin Coupé SR20 [sold] RaceMinded 14 37,084 03-15-2011 03:17 PM
Last Post: RaceMinded
  [Te Koop] 1986 AE86 Coupe (Levin) IBMFD3S 1 3,150 07-29-2010 10:43 AM
Last Post: IBMFD3S

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication