blacktop klepspelling
10-16-2009, 08:30 PM
Post: #1
blacktop klepspelling
is het mogenlijk om de klep speling van een blacktop te veranderen zonder de nokkenassen te verwijderen?
volgens de documentatie moet je namelijk de nokkenas verwijderen.
Find all posts by this user
10-19-2009, 08:17 PM
Post: #2
blacktop klepspelling
Nee is niet mogelijk, het klepstelplaatje ligt tussen stoter en klepsteel.
Moeten ze gesteld worden ? normaal verlopen die bijna niet.

Starlet p8 si turbo @ 1.0 bar grey 6,4 sec-> 100
Starlet P9 si turbo @ 1.2 bar black 5,8 sec-> 100
KTM 950 SE ->100 3,2 sec 105 Db Tongue
xt660r ->100 4,5 sec
BMW 1100 GS->100 4 sec
Visit this user's website Find all posts by this user
10-19-2009, 10:04 PM
Post: #3
blacktop klepspelling
ae86 Wrote:Nee is niet mogelijk, het klepstelplaatje ligt tussen stoter en klepsteel.
Moeten ze gesteld worden ? normaal verlopen die bijna niet.

weet je dat zeker?

bij mijn mazda 1.5 werkt het ook met stelplaatjes en hier hebben we de nokken ook niet hoeven verwijderen.

hierbij zit in de stoter een kleine uitsparing waar een maat van me een vlakke schroevendraaier in zette en de veer naar beneden drukte, toen kon ik met een magneet pen het plaatje eruit nemen.

terugplaatsen gaat ook op de zelfde manier Wink

'87 levin coupé
[Image: AEU86 AE86 - blacktop klepspelling]
Visit this user's website Find all posts by this user
10-19-2009, 10:09 PM
Post: #4
blacktop klepspelling
stelplaatje liggen TUSSEN stoter en klep, dus niet tussen nokkenas en stoter als bij Mazda.
een 4age werkt ook met plaatjes op de stoter.

Starlet p8 si turbo @ 1.0 bar grey 6,4 sec-> 100
Starlet P9 si turbo @ 1.2 bar black 5,8 sec-> 100
KTM 950 SE ->100 3,2 sec 105 Db Tongue
xt660r ->100 4,5 sec
BMW 1100 GS->100 4 sec
Visit this user's website Find all posts by this user
10-19-2009, 10:39 PM
Post: #5
blacktop klepspelling
das dus een kwestie van spelingen meten en opschrijven.
stokken eraf, stoters eruit, plaatjes meten en aan de hand daarvan klepstelplaatjes bestellen en plaatsen.

klote systeem om te vervangen, maar wel beter voor de hoge toeren! Big Grin

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
10-20-2009, 10:05 AM
Post: #6
blacktop klepspelling
bedankt voor de info. of het stellen nodig is weet ik nog niet. maar ik hoor
een heel licht tikje. dus ik wil eerst klep speling controleren.

hoe werkt de verstelbare nokken as eigenlijk. vvti zeg maar.
want ik heb een keer gehoord dat er plunjers bij je inlaat nokken as zit
voor je vvti? komt het wel eens voor dat die "lekken" ?
Find all posts by this user
10-20-2009, 10:22 AM
Post: #7
blacktop klepspelling
VVTI,

variabele valve timing inteligent.

er zit een hydrolisch verstelmechanisme op je inlaatnokkenas, welke een graad of 43 ofzo kan verdraaien..

in een ronde kamer zitten 3 roters, deze zitten vast aan je nokkenas.
de behuizing zit weer vast aan de distributie..

door olie in de ene kamer te pompen ipv de andere verdraait het huis tov de roters van elkaar waardoor je een andere nokkenasstand krijgt.. (aangestuurd door de ECU)

nog ffies een paar plaatjes.. Wink


of het ooit lekt? uhh geen idee.. denk het eigenlijk niet, want dan moet je ecu ook een foutmelding geven lijkt mij ..


[Image: AEU86 AE86 - blacktop klepspelling]
[Image: AEU86 AE86 - blacktop klepspelling]

Gtsi-R

"Trust me, I was an engineer"
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
Find all posts by this user
10-20-2009, 04:39 PM
Post: #8
blacktop klepspelling
hmm dat is wel een leuk systeem denk ik Smile

maar dit hoor je niet overschakelen? (zoals bijvoorbeeld met een vtec blok..?)

'87 levin coupé
[Image: AEU86 AE86 - blacktop klepspelling]
Visit this user's website Find all posts by this user
10-20-2009, 05:19 PM
Post: #9
blacktop klepspelling
Bovenstaande foto is niet van een blacktop, een blacktop heeft de verstelling in de nokkenaspoelis zitten.
[Image: AEU86 AE86 - blacktop klepspelling]

Bestel ook maar vast een riemspanner, die zijn ook vaak aan het eind van hun latijn, nix zo vervelend als je riem verspringt Evil

Starlet p8 si turbo @ 1.0 bar grey 6,4 sec-> 100
Starlet P9 si turbo @ 1.2 bar black 5,8 sec-> 100
KTM 950 SE ->100 3,2 sec 105 Db Tongue
xt660r ->100 4,5 sec
BMW 1100 GS->100 4 sec
Visit this user's website Find all posts by this user
10-20-2009, 07:01 PM
Post: #10
blacktop klepspelling
een 20V tikt toch wel vaker (vooral bij stationair), dat is die VVT versteller volgens mij.

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication