Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
11-20-2009, 06:11 PM
Post: #11
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
PatrickAE86 Wrote:veel plezier ermee en we zien elkaar vast nog wel eens Smile

Volgende week zaterdag neem ik aan Wink

Gtsi-R Wrote:Ik keek ffies wat beter naar je foto's,
probleem dat je wielkasten zo leeg zijn ligt aan de hoogte van de banden,

je hebt een beetje kleine banden, Ik heb 195/60/14 als ik me niet vergis.. dus dat los je niet echt op met grof verlagen.. je omtrek is wat kleiner!

als je lager dan 30mm met orgi schokdempers gaat, dan heb je ze binnen no-time zo naar de gruzelementen.. daar is de demper niet op gemaakt...

succes


Gruß Roel

Klopt, er liggen Toyo T1R's in 195/45 R14 omheen. Ik had er 205/60 R14's voor op liggen maar die liepen aan met maximale stuuruitslag in combinatie met deze velgen (lage ET-waarde) vandaar dat deze er weer af zijn. Die banden zijn ook te koop voor de liefhebber (Maxxis met nog 7mm profiel)

Overigens moet ik voor 7 cm omlaag om de wielkast volledig op te vullen en dat is prima haalbaar met coilovers Smile Maar om te beginnen wilde ik 4cm doen met veren, dat moet nog net gaan met de standaard dempers lijkt me (iig in de BMW wereld wordt dit nog als acceptabel gezien)
Find all posts by this user
11-20-2009, 06:51 PM
Post: #12
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
KOEN!

Smile

Welkom en leuke auto!
Vraagje: ik begrijp uit je verhaal dat jouw AE86 nog op zijn standaard veertjes staat? Zou je dan voor mij eens na kunnen meten wat de afstand is tussen hub en fender.

Zeg maar beginnen met meten in het middelpunt van je wiel, en dan in een rechte lijn naar boven tot je spatbordrand. En dat dan voor en achter...

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
11-20-2009, 07:28 PM
Post: #13
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
ja idd volgende week zaterdag ben ik er bij Big Grin

hoogst waarschijnlijk met m'n mazda aangezien mijn AE dan helaas nog niet rijdbaar is..

het is best vervelend als je de kennis en kunde in huis hebt.. alleen de tijd en het matiriaal niet Sad

'87 levin coupé
[Image: AEU86 AE86 - Verlagingsveren/onderstel g... mijn AE86]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-20-2009, 08:47 PM
Post: #14
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
NoHachi Wrote:KOEN!

Smile

Welkom en leuke auto!
Vraagje: ik begrijp uit je verhaal dat jouw AE86 nog op zijn standaard veertjes staat? Zou je dan voor mij eens na kunnen meten wat de afstand is tussen hub en fender.

Zeg maar beginnen met meten in het middelpunt van je wiel, en dan in een rechte lijn naar boven tot je spatbordrand. En dat dan voor en achter...

Dat kan natuurlijk Smile ik kijk er morgen even naar.
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren? Koen Bongers 4 1,208 01-13-2024 01:34 PM
Last Post: Koen Bongers
  Wie kan mijn Levin -> Trueno conversie uitvoeren? gh0st 6 2,897 11-12-2021 05:40 PM
Last Post: pack
  Race stoel voor de ae86 gh0st 2 2,288 07-12-2021 11:27 AM
Last Post: bozu
  ae86 versnellingsbak steun en pook hoes gezocht slowboy2 2 3,821 01-10-2015 12:26 PM
Last Post: slowboy2
  ae86 voorbumper gezocht jasper 1 3,620 11-11-2014 07:49 PM
Last Post: jasper

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication