Toyota AE86 gezocht.
09-24-2010, 05:38 PM
Post: #1
Toyota AE86 gezocht.
Hallo,
ik ben Gregory en 23 lentes jong. Atlijd al zot geweest van de toyota corolla GT.
Mijn grootvader heeft er ooit een nieuwe gekocht. Tot 1995 dagelijks gebruikt en dan een nieuwe e38 740i gekocht. Sindsdien stond de AE altijd in de garage en kwam 1 maal per maand buiten om te wassen en 1 maal per jaar naar de garage voor een onderhoud en naar de keuring te gaan. Vorige maand had hij de 40K gelopen. Hij heeft me altijd beloofd als de wagen weggaat dat ik hem mocht hebben. Bolofte is niet nagekomen Angry
Vorige week heeft hij hem ingeruild als slooppremie op een nieuwe bwm f10. Ik was eventjes in alle staten en dacht dat ik zou gaan wenen. Het leven gaat verder en nu zoek ik er eentje.
Via deze weg hoop ik een behoorlijk exemplaar te vinden.
Iemand sugesties of websites waar er soms voorkomen mogen me altijd verteld worden.
Het mag een europese corolla gt zijn maar liever een import trueno gt apex.
Graag een wit-zwarte met klaplichten.
Grtz en hopelijk kunnen jullie me helpen naar mijn zoektocht.
Inruil op een vw caddy pickup 1.6d of een e30 320i edition is mogelijk
Tongue Tongue
Find all posts by this user
09-24-2010, 06:58 PM
Post: #2
Toyota AE86 gezocht.
ook stom, dan had jij hem toch het geld van die premie kunnen betalen en dan die ae86 houden? was voor iedereen win/win geweest.
Find all posts by this user
09-25-2010, 04:00 PM
Post: #3
Toyota AE86 gezocht.
Eric Wrote:ook stom, dan had jij hem toch het geld van die premie kunnen betalen en dan die ae86 houden? was voor iedereen win/win geweest.
Had ik het geweten dan zou ik hem die slooppremie gegeven hebben. Ik wilde hem zelfs een seat toledo geven omin te ruilen.
Ik zeg wel dat ik een trueno wil maar volgens mij zal dat moeilijk zijn om dat in Belgiƫ in te voeren. Misschien een corolla gt en een trueno-snuit monteren.
Find all posts by this user
09-25-2010, 05:18 PM
Post: #4
Toyota AE86 gezocht.
Welkom! Wave
Damn, wat een bummer! Angry
Is er geen manier om een 40K AE86 van de sloop te redden? Of in ieder geval een 40K aandrijflijn? Blush

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Toyota AE86 gezocht.]
Visit this user's website Find all posts by this user
09-25-2010, 05:37 PM
Post: #5
Toyota AE86 gezocht.
welke sloop is ie heen? Ff onderdelen scoren

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
09-26-2010, 06:09 AM
Post: #6
Toyota AE86 gezocht.
Ik zou je grootvader vertellen dat deze wagens gemiddeld voor 4000 euro van handen wisselen. Zal hij balen met zijn paar honderd euro sloop premie..

Maar ff serieus, ik zou inderdaad asap proberen te achterhalen waar hij hem heeft ingeruilt en met een dot cash in je zak daar meteen langs gaan. Goede kans dat er nog niets mee is gebeurt en je em alsnog kan kopen!

Cheers,

Bas

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-26-2010, 03:42 PM
Post: #7
Toyota AE86 gezocht.
Ik ben vorige week naar die garage geweest. De verkoper wist me te vertellen dat de wagens daar zo snel mogelijk opgehaald worden voor het milieu ofzo Banging head
Hij wist me wel niet te vertellen of ze de wagen met een transporteur opgehaald hebben of met de kraan Crying
Ik weet wel naar welk metaalverwerkingsbedrijf de wagen gaat. Er werken in dat bedrijf 2 familie leden van me en ikzelf werk soms in onderaanneming voor dat bedrijf. Zo hebben we onlangs nieuwe machienes gezet Smile
Ik heb ook al gebeld naar daar maar de wagen is nog niet binnen gekomen.
Zodra hij binnen is laten me ze iets weten hebben ze beloofd. Als ze niet bellen hoor ik het wel van mijn neef. Die is daar chef en alles moet voorbij hem passeren. Ik mag alles van de wagen hebben (behalve kas met papieren natuurlijk) tegen inkoopprijs van het ijzer.
Mijn grootvader heeft er natuurlijk ook al spijt van en als compensatie wil hij me wel helpen in mijn zoektocht. Hij zit geregeld in UK voor het werk (transporteur) en zou wel een wagen kunnen meebrengen van daar Thumbs up!
Het grootste probleem is gewoon om een ae86 te vinden. Er mag best wat werk aan zijn. Motorisch en mechanisch moet hij gewoon redelijk goed zijn want ik denk dat onderdelen niet zo gemakkelijk te vinden zijn.
Alvast bedank voor het medeleven. Leuk dat er nog mensen die oude krellen weten te accepteren.
Find all posts by this user
09-28-2010, 12:26 AM
Post: #8
Toyota AE86 gezocht.
Ik heb eens contact opgenomen met Johan van Mashamoto. Misschien wel bekend bij sommigen.
Voor een beetje japanse trueno of levin mocht ik al gauw rekenen op 7500 euro.
Find all posts by this user
10-01-2010, 01:02 AM
Post: #9
Toyota AE86 gezocht.
FGizmoS,

Sounds about right.. Kost een fortuin om die dingen naar Europa te halen en ze zijn zo gewild over de hele wereld dat de prijs goed omhoog gedreven wordt. Je kan een 3 deurs Levin als je goed zoekt voor 5000 euro vinden binnen Europa. In Nederland zijn er iets van 5 ondertussen? Zou je eens op de eigenaren lijst moeten kijken. Geen idee hoe het er in Belgie aan toegaat maar importeren lijkt me daarnet zo lastig dan wel niet lastiger dan in NL.

In NL zijn alleen de 2 deurs Levins verkocht, maar voor een goede tel je ondertussen dus ook al ruim 4k neer. Belgie had volgens mij ook alleen de 2 deurs.

Kwa je idee om er eentje uit de UK te halen. Uhm, das ongeveer de duurste optie die tot je beschikking hebt. In de UK hebben deze wagens al veel langer een cult status dan aan deze kant van de Noordzee. Dus je kan rustig een pound teken ervoor zetten waar nu de euro staat.

Ach, je grootvader is niet alleen. Veel mensen zien niets in deze wagens en hebben geen idee dat ze zo gewild zijn. Maar gezien er al maar een handje vol verkocht zijn aan deze kant van de wereld is elke wagen die op de sloop terecht komt zo ontzettend zonden...

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
10-01-2010, 08:06 AM
Post: #10
Toyota AE86 gezocht.
Er zijn ook 3 deurs verkocht he Bas...maar slechts een stuk of 2 per ongeluk.Je had dat grijze apparaat toch waar een GZE in lag? Was die niet ori NL?

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. De laatste tijd stikt het van de auto's die te koop zijn. Enige probleem is dat het geen Takumi auto's zijn.
Voor 7500E weet ik wel een trueno hatchback te koop in NL. Moet je alleen zelf even met een verfkwast de boel zwart wit maken en het blokje vervangen door iets met 100pk minder Smile

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  ae86 versnellingsbak steun en pook hoes gezocht slowboy2 2 3,827 01-10-2015 12:26 PM
Last Post: slowboy2
  ae86 voorbumper gezocht jasper 1 3,628 11-11-2014 07:49 PM
Last Post: jasper
  Ae86 T50 bak gezocht RobVldae86 1 4,035 11-06-2014 05:25 PM
Last Post: RobVldae86
  gezocht voorfront ae86 jasper 0 2,884 11-02-2014 01:16 AM
Last Post: jasper
  Gezocht: OEM ae86 vering / schokbrekers / rubbers Okami 5 4,594 03-07-2013 11:20 AM
Last Post: ditn

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication