Technische keuring Belgie --> Bushings
10-07-2010, 12:22 PM
Post: #21
Technische keuring Belgie --> Bushings
Mux213 Wrote:Toch grappig dat de EU zijn hoofdkantoor in Belgie heeft... Dit is toch behoorlijk tegen de EU regels.

Een auto legaal in Land A is per definitie legaal in Land B. Zoniet is het in strijd met de EU wetgeving.

Niet dat enige EU land zich daar wat van aantrekt maargoed.. Anyway, wees blij dat je geen body kit op je auto heb, kennis van mij met een RX7 waar hij serieus geld in heeft gestoken de laatste 10 jaar ofzo had ineens issues..

That said, hij zei ook iets van dat als een auto eenmaal oldtimer is (25+ jaar) de regels minder zwaar werden? Hij had zijn RX7 om die reden een tijdje van de weg gehaalt, die is nu 25 jaar oud..

Bestaat er ergens een site met de EU-wetgeving ivm autokeuring? En is dat officieel zo dat een auto legaal in Land A ook legaal is in land B? Ik denk persoonlijk van niet... Indien wel, ga ik in Turkije of Griekenland naar de keuring denk ik Smile Smile

Ik vraag mij af of belgie tegen de EU regels ingaat of de anderen.
Voor alle duidelijkheid ik vind dat in Belgie ook sterk overdreven en soms belachelijk, maar dat heeft meer te maken omdat de regelgeving in ons nadeel is denk :wink:

Bijvoorbeeld:
- Kom je in Nederland met 18" wielen op een AE86 door de APK? Dat stopt voor geen meter kan ik mij inbeelden.
- Als iedereen zomaar uniballs kan monteren ipv Bushings kan dit wel heel gevaarlijk worden.
De vraag is waar trek je de lijn?

Voor mij mogen ze in Belgie de Oldtimer keuring een beetje strenger maken, zoals een jaarlijkse keuring, maar dan meer vrijheid geven om ermee te rijden. Als ze de lichten controleren, kan je snachts rijden bijvoorbeeld.

Altijd interessant om over zoiets te discussieren... Wave
Find all posts by this user
10-07-2010, 12:24 PM
Post: #22
Technische keuring Belgie --> Bushings
in Nederland komt je zelfs met 30" wielen door de keuring, als ze maar niet te ver uitsteken Smile

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
10-07-2010, 01:13 PM
Post: #23
Technische keuring Belgie --> Bushings
The Doctor Wrote:in Nederland komt je zelfs met 30" wielen door de keuring, als ze maar niet te ver uitsteken Smile

Cool Cool :wink:
Find all posts by this user
10-07-2010, 01:14 PM
Post: #24
Technische keuring Belgie --> Bushings
The Doctor Wrote:in Nederland komt je zelfs met 30" wielen door de keuring, als ze maar niet te ver uitsteken Smile

Dat klinkt toch ook niet echt als een 'EU-wetgeving' Tongue
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Telling van ae86 in belgië Snakeview 26 96,414 03-21-2015 08:24 PM
Last Post: Lt86
  Nieuwe AE86, ergens in België Blue Falcon 5 9,981 08-11-2011 08:51 PM
Last Post: banpei
  Gezocht AE86 Hatchback (liefst belgië) The Ronin 5 10,578 07-09-2010 09:37 PM
Last Post: The Ronin
  AE86 Gezocht(België) Blue Falcon 12 10,504 07-08-2010 09:23 PM
Last Post: The Ronin
  Opzoek naar ae86 in belgie Ritchie 6 5,217 09-06-2009 11:16 PM
Last Post: Snakeview

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication