Luxe probleem...
12-21-2004, 02:58 PM
Post: #1
Luxe probleem...
Ik kijk al tijdje rond op dit forum.. echt heel interessant allemaal!

Bert (driftspin) heeft me vroeger gek gemaakt met ae86 en nu ben ik zelf zo ver er zelf een aan te schaffen. hoor verschillende opmerkingen over de coupe..

corolla gt coupe is een geweldige auto, helemaal super maar qua onderdelen en roest is het een ramp? (lees duur) zijn jullie het eens?? hoop van niet want het is zo`n leuke en goede auto.

bmw 325 e30 is dan andere optie, veel onderdelen beschikbaar, minder roest, geen lsd, paupere auto, maar ook wel leuk mee te spelen.


Wil de auto niet als een driftauto gebruiken maar als auto erbij om aan te knutselen en leuk mee te rijden / spelen.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over wat wijs is op aan te schaffen.
als jullie nog een auto te koop weten hoor ik dat ook graag!

alvast bedankt voor jullie reactie

groet van Daniel
Find all posts by this user
12-21-2004, 03:14 PM
Post: #2
Luxe probleem...
Hoi Daniel,

danielvanderwoude Wrote:corolla gt coupe is een geweldige auto, helemaal super maar qua onderdelen en roest is het een ramp? (lees duur) zijn jullie het eens?? hoop van niet want het is zo`n leuke en goede auto.
De ae86 is nog uit het tijdperk dat roestbescherming matig is en ons klimaatje weet dan wel raad met het staal in onze wagens. Roest kan dus een groot probleem zijn en het is erg moeilijk om aan bepaalde body onderdelen te komen. Het vinden van een ae86 met weinig roest is dan ook een must en dat is nauwjuist wat moeilijk is. Maar vind je er 1 met weinig roest of iig in een zodanige staat dat je hem weer goed kan krijgen dan is er niets aan de hand zolang je er maar op let dat er geen nieuwe roestplekken komen. Dus goed onderhouden en dan hoeft roest geen probleem te zijn.

Onderdelen valt wel mee. Er zijn wat onderdelen waar je lastig aan komt maar het meeste is goed te doen. Immers veel onderdelen van een AE86 zitten ook in de FWD corolla's of in de MR2.

danielvanderwoude Wrote:bmw 325 e30 is dan andere optie, veel onderdelen beschikbaar, minder roest, geen lsd, paupere auto, maar ook wel leuk mee te spelen.
Vergis je niet, door de populariteit van de 325 wordt dit steeds lastiger. Een 316 of een 320 en ja, fun fun fun, je kan aan alles 10x komen, liggen honderden op de sloop ready to be used. Maar de 325 is in relatief kleinere hoeveelheden verkocht en er zijn steeds minder goede exemplaren over. Ze zijn ERG gewild voor mensen die aan circuit cursussen of trackdays mee doen dus veel wagens hebben veel circuit kilometers achter de rug. Onderdelen zijn in veel gevallen niet uitwisselbaar met de 316 en 320s en dat maakt het zoeken naar onderdelen soms best lastig.

Maar een goede 325 vinden is zeker vele malen makkelijker dan een goede ae86 vinden. En ik moet zeggen, ik heb een paar keer met een vriend van mij meegereden en zelf gestuurt in zijn circuit 325 en het zijn erg lekkere wagens om mee te rijden. Maar verder vind ik het niks bijzondersSmile

Als je echt een uitdaging zoekt om te sleutelen moet je eens naar een RX7-FC gaan kijken. Onderdelen zijn op het eerste gezicht lastig want in NL wordt beina alles opgekocht door 1 of 2 handelaren en dat drijft de prijs redelijk omhoog, maar buiten NL is er een hoop voor redelijke prijzen te verkrijgen. Aanschaf ligt alleen iets hoger dan een 325 of ae86. Then again, wankel rocksSmile

(doch, van alle genoemde autos heb ik nog nooit zoveel fun beleeft als een ae86. Ik heb zelf een 320 gehad en dan in de 325 gereden, erg leuk, maar lang niet zo leuk als de ae86. De RX7 heeft ook mijn hart verovert maar toch is de ae nog net wat leuker speelgoed).

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
12-21-2004, 05:57 PM
Post: #3
Luxe probleem...
daniel zeur niet zo en koop een AE86 :-)

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
12-21-2004, 08:51 PM
Post: #4
Luxe probleem...
that is what I needed Lennert... thank you

bastiaan kan ik uit je verhaal concluderen dat je zegt ga voor de ae86?

gr.
Find all posts by this user
12-21-2004, 09:38 PM
Post: #5
Luxe probleem...
daniel,

Yupz, als je een goede kan vinden, altijd voor gaan, een van de meest leuke autos ter wereld om in te rijden!

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
12-21-2004, 10:16 PM
Post: #6
Luxe probleem...
vind er maar uberhaupt eens 1.

ja Hellebrand ( kots ) Evil heeft er wel wat staan voor wereldprijzen.. (en of ie ze dan nog verkoopt is een goede vraag)

Toyota Starlet 1994
Mitsubishi Space wagon 2.4 1999

ex Ae86 owner
Find all posts by this user
12-21-2004, 11:59 PM
Post: #7
Luxe probleem...
Er staat natuurlijk altijd nog een mooie sr5 te koop op marktplaats, maar als je daar naast het verwijderen van roest ook nog een AE86 van wil maken moet je ook nog de motor en diff vervangen. Dus als je een klusauto zoekt is dat ook een optie. Wink

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Luxe probleem...]
Visit this user's website Find all posts by this user
12-22-2004, 12:46 AM
Post: #8
Luxe probleem...
ik had hem gezien idd, in juni heb ik pas beschikking over garage met brug... ze zijn nu huis aan het bouwen, in juni klaar. dus dan heb ik in ieder geval ruimte voor dat soort grapjes..

een goede ae86 vinden.. zoiezo een ae86 vinden ondervind ik moeizaam

dank voor alle reactie`s zover

groet
Find all posts by this user
12-22-2004, 10:27 AM
Post: #9
Luxe probleem...
@mux

wie koopt er al die rx7 spulletjes op dan?

ben benieuwd !! ivm remklauwen!!

Toyota Starlet 1994
Mitsubishi Space wagon 2.4 1999

ex Ae86 owner
Find all posts by this user
12-22-2004, 10:38 AM
Post: #10
Luxe probleem...
Andre,

De grootste collectie spullen vind je in Nederland bij Euro Rotor (http://www.euro-rotor.nl), die zitten vlak bij Eindhoven. Hij vraagt tussen de 75 euro en 100 euro per remklauw (4pots wel te verstaan, 1pots zullen wel wat minder zijn). Weet ik toevallig omdat ik nog een remklauw zoekSmile

Andere goede optie die je hebt is eens contact op te nemen met Higgi in Tjechie. Die hebben ook een loods vol met 2de hans spullen maar hij vraagt ook rond de 75 euro voor een remklauw.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  start probleem ray 3 4,714 04-15-2014 08:34 PM
Last Post: robokill
  versnellingsbak probleem senna 2 3,351 09-19-2006 11:39 PM
Last Post: The Doctor

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication