AE vragen en meer
04-08-2010, 10:41 PM
Post: #11
AE vragen en meer
Eric Wrote:je kan je auto niet laten herwegen als je er zooi uitsloopt om in een lager tarief te kopen.
ding heeft een gewicht volgens typegoedkeuring en dat gewicht blijft ie op je papieren houden.

ik heb al eens over en weer gemaild met de rdw, en het kan wel als je hem bij een rdw keur station laat wegen. moet dan wel met minimaal 75% brandstof, reserve wiel en gereedschap set als ik het goed onthouden heb..

voor brandstof, wiel en gereedschap word dan een correctie toegepast en dat gewicht komt dan op kenteken

'87 levin coupé
[Image: AEU86 AE86 - AE vragen en meer]
Visit this user's website Find all posts by this user
04-08-2010, 11:44 PM
Post: #12
AE vragen en meer
Kijk!!! Wederom weer top dit soort discussies enz.

Heel goed om te weten allemaal... moet dus even kijken.

Ben zelf 26 jaar en de AE wordt mijn enige vervoersmiddel...

Waar zouden jullie mee beginnen om de auto op te leuken behalve roest e.d.?

Altijd leuk om te horen van jullie bevindingen enz.

-DWG- Drift Wolf Gaming
Find all posts by this user
04-09-2010, 07:57 AM
Post: #13
AE vragen en meer
Patrick, ik heb ook gemaild met het rdw en mij werd verzekerd dat het niet kon, tenzij je je hele auto zo verbouwt dat terugzetten van de verwijderde delen ook nooit meer een optie is.

Maw, bekleding, bitumen en stoel/bank eruit is niet genoeg want dat kan je na de keuring zo weer terugschroeven.
Ik weetniet wat meneer Okami hier van plan is maar ik neem aan dat hij niet direct zijn hele ae86 wil leegslopen en voorzien van rolkooi oid.
Find all posts by this user
04-09-2010, 09:20 AM
Post: #14
AE vragen en meer
PatrickAE86 Wrote:
Eric Wrote:je kan je auto niet laten herwegen als je er zooi uitsloopt om in een lager tarief te kopen.
ding heeft een gewicht volgens typegoedkeuring en dat gewicht blijft ie op je papieren houden.

ik heb al eens over en weer gemaild met de rdw, en het kan wel als je hem bij een rdw keur station laat wegen. moet dan wel met minimaal 75% brandstof, reserve wiel en gereedschap set als ik het goed onthouden heb..

voor brandstof, wiel en gereedschap word dan een correctie toegepast en dat gewicht komt dan op kenteken

wtf, daar hebben ze helemaal geen correctie voor gevoerd bij mij toen ik m'n auto liet keuren/wegen bij de RDW. Staat nu gewoon te boek als 1020kg zwaar ding.

Had een volle tank, reservewiel en toolkit achterin liggen Sad wel ja.

Naja, ik ben 36 euro per maand aan verzekering kwijt. WA+, bij interpolis. Zo te zien ben ik wat aan de dure kant uit. Heb het wel op 12000km staan (waarvan ik er in 2 jaar tijd al wel 3500 ofzo van heb weggereden >_< )


Misschien eens laten herwegen bij de RDW met die dingen in ogenschouw. Vond het al wel wat maf dat de auto normaliter als 920-950kg te boek staat.

Voor de wegenbelasting maakt het voor zover ik weet geen drol uit. Je blijft binnen de gewichtsklasse vallen (900-1200kg ofzoiets. Weet niet meer precies, maar de keurmeester vertelde me dat het niet uitmaakte of de auto nou 20kg lichter was of niet, want in een lagere klasse kwam de auto toch niet uit).

Big Grin

[Image: AEU86 AE86 - AE vragen en meer]
Visit this user's website Find all posts by this user
04-09-2010, 10:34 AM
Post: #15
AE vragen en meer
Eric en cavey ook bedankt voor de info Tongue

Meneer Okami is puur info aan het vergaren en vind het sowieso leuk te weten ivm toekomstplannen of het mogelijk was te herwegen hoor namelijk van heel veel mensen dat t wel kan en van heel veel mensen dat t niet kan dus zit elke keer op fifty fifty en vind het natuurlijk leuk om van jullie te horen want jullie doen er toe! en die anderen niet! haha

Misschien heb ik dus volgende week een AE86 met wat geld over en wil ik de auto gaan verblijden met wat leuke onderdelen bijv.

Verder ben ik nog steeds alles aan het uitzoeken... Bedankt nogmaals

-DWG- Drift Wolf Gaming
Find all posts by this user
04-09-2010, 07:24 PM
Post: #16
AE vragen en meer
Als je het echt zeker wilt weten bel je zelf het rdw even Smile
Find all posts by this user
04-09-2010, 07:49 PM
Post: #17
AE vragen en meer
ALS ik er 1 haal dan zal ik eerst ff bij de FBTO blijven en erna gaan zien of het goedkoper kan Smile qua verzekering en de rest van de zaken tja... Das ff RDW dan bellen Big Grin maar ik heb hekel aan bellen (lang verhaal) dus ik vind het altijd fijn om even van mensen hier te horen... eigen ervaring enz.

Wat hebben jullie allemaal buiten het roesten om - gedaan voor jullie AE bijv.

Velgen? Banden? of juist andere dingen zoals Vering of radio stoelen weet ik veel Big Grin let me know!

-DWG- Drift Wolf Gaming
Find all posts by this user
04-09-2010, 07:54 PM
Post: #18
AE vragen en meer
FBTO had ik 60 euro in a maand betaald.

Ik weet het niet welke auto ga je kopen en waar vandaan komt. Maar als ik een ae86 uit UK of japan importeer dan zoek gelijk een waar alles opzit, dikke velgen, sport stoelen, jap radio, onderstel etc. zo goed mogelijk mijn voorkeur dus.

1985 AE86 (ハチロク) Levin - Summer time daily driver
Find all posts by this user
04-09-2010, 08:13 PM
Post: #19
AE vragen en meer
Okami Wrote:Wat hebben jullie allemaal buiten het roesten om - gedaan voor jullie AE bijv.

Velgen? Banden? of juist andere dingen zoals Vering of radio stoelen weet ik veel Big Grin let me know!

Ligt er ook een beetje aan wat je persoonlijke smaak is en wat je ermee van plan bent . daily,trackcar of beiden ...
Find all posts by this user
04-09-2010, 10:21 PM
Post: #20
AE vragen en meer
Ik heb morgen misschien met een beetje mazzel een AE (zeg nog ff niet welke en wil het nog niet jinxen)...

Wil de wagen als Daily gaan gebruiken maar wil em ook leuk maken in de zin van dat ik ermee kan driften bijv....

Misschien in de toekomst wat sneller laten lopen maar velgen/bandjes en onderstel/veren lijkt me wel tof om toe te voegen.

Verdere dingen zoals radio boeit me niet... sowieso als dat ding al bij mij op de stoep staat ben ik al helemaal in de wolken Smile en dan ook nog wat cash over hebben om de auto een beetje te verwennen Big Grin HELEMAAL TOP!

-DWG- Drift Wolf Gaming
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Wie weet er meer van mijn ae86 ? einneb 12 12,335 03-21-2014 05:03 PM
Last Post: MC_JP
  [TE KOOP] div. ae86 onderdelen(meer bijgezet) jasper 14 15,257 10-22-2011 07:26 PM
Last Post: jasper
  Wat te vragen voor de standaard spoiler ? Supah 7 5,704 07-01-2010 01:13 PM
Last Post: Supah
  Import vragen aub help mij zsm als het kan danku Okami 18 10,737 04-02-2010 06:09 PM
Last Post: Okami
  T3 bestelling!! wie o wie nog meer?? jasper 27 17,852 01-10-2010 06:50 PM
Last Post: Bean

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication