Aandrijf as (cardan)
01-11-2005, 04:29 AM
Post: #1
Aandrijf as (cardan)
Hee hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier, dus zal me ff voorstellen.

Ik ben Thomas en ben in het bezit van een leuk aantal AE86 onderdelen, die niet meer in een AE86 zitten, maar in mijn [color=red:8b6826a23c]eigenbouw Sylva Striker[/color:8b6826a23c], een engelse kitcar! Ik zit midden in een Herbouw van deze auto, en heb inmiddels de 4age en T50 versnellingsbak erin hangen.

Ik kom alleen een best belangrijk onderdeel te kort. Een Cardanas!

ik heb eigenlijk alleen maar het glijstuk nodig wat in de uitgaande as van deversnellingsbak gaat en het kruisstuk wat hieraan zit de rest van de as mag eraf gezaagd zijn of stuk, whatever, als de spiebaan (spline shaft) maar in orde is. de as moet voor mijn gebruik op maat gemakt worden maar toyota vraag veel te veel voor de Cardanas die vervolgens toch verzaagd moet worden, ik ben dus opzoek naar een 2de handsje.

Let wel dat er verschil zit in de uitgaande assen van de T50 bakken, de 4age AE86's hebben allemaal 22 spie banen in het glijstuk deze heb ik dus nodig, de oudere achterwielaangedreven corrola's hebben 20 spiebanen en die past bij mij dus niet.

Wie heeft er hier nog zoiets liggen.

voor degene die geintereseerd zijn in mijn striker, kijk maar ff op mijn website. http://www.jwkoelewijn.nl/thomas

mail me ff op [email protected] als je iets hebt liggen.

vriendelijke groetjes Thomas Rouw[url][/url]

My car weighs only 496 kilograms with the 4age in place!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-11-2005, 10:08 AM
Post: #2
Aandrijf as (cardan)
Hoi. Iig welkom op het forum. Wave
Is dit toevallig de auto waar de onderdelen vanaf zijn gehaald? Confused

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Aandrijf as (cardan)]
Visit this user's website Find all posts by this user
01-11-2005, 10:18 AM
Post: #3
Aandrijf as (cardan)
Hoi Thomas,

Welkom!! Ik heb helaas geen cardan as voor je, wel een halve T50 gearboxSmile
Success met je zoektocht, er is vast wel iemand hier op het forum die er nog 1tje heeft liggen. mischien dat je het beste even een post kan doen in het buy forum.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
01-11-2005, 12:05 PM
Post: #4
Aandrijf as (cardan)
Hoi Thomas...
Zo kom ik je nog eens tegen Smile
Heb je bij Toyota om een hele cardan gevraagd of alleen t voorste stuk?
Onderdeelnr 37120-12200 als ik me niet vergis. Misschien scheelt t want toyota dealers hebben de gewoonte om altijd de hele assembly te nemen ipv een stuk ervan.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-12-2005, 02:18 AM
Post: #5
Aandrijf as (cardan)
Hee hallo,

@banpei, Nee die auto ken ik niet, mijn motor komt uit een Mr2, de bak en de EFI installatie komen uit een duitse AE86 waarvan de bodyshell, nu in ierland klaar gemaakt word voor rally gebruik met een heuse TRD 4age 20v erin (265pk bij 11000rpm, ai ai ai knap staaltje van RAW engineering)

Ik ben een mailtje gehad van Jasper! ben jij dat teovallig Iwan, ik ben ff de tel kwijt met wie nu ook al weer wie is!
zoja, jasper ik ga je bellen!

een halve bak heb ik trouwens niet zoveel aan. ik ben al blij dat deze erin in zit die gaat er voorlopid niet meer uit.

het onderdeelnummer klopt met die ik ook al had, ik ga altijd naar Ramaker toyota in Hattem daar zit nog een echt toyota freak met heel veel kennis van onderdelen en heel wat jaren ervaring. die gasten helpen me altijd bijzonder goed. ik vind dhet alleen te duur voor een nieuwe aandrijfas die ik vervolgens meteen weer in stukken zaag

wat overigens wel zeer matig is is dat ik er net achterkom dt mijn site offline is. ik zal eens kijken of ik die weer aan de praat kan krijgen.

bedankt voor de hulp zover, ik heb in iedergeval een optie voor een as, als dat lukt laat uik het ff weten, en als het niet lukt trouwens ook natuurlijk.

groetjes Thomas.

bedankt!

My car weighs only 496 kilograms with the 4age in place!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-12-2005, 02:24 AM
Post: #6
Aandrijf as (cardan)
Jasper heeft wel een berg onderdelen...succes ermee. Volgens mij komt ie niet echt langs op t forum verder (dat ik weet), maar t is wel een geschikte kerel.

Trouwens...ik ben het van dat vraagje over die distributeurstekkers destijds.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-12-2005, 02:27 AM
Post: #7
Aandrijf as (cardan)
Ohh ja nou weet ik het weer.

Hee die iwan!

lijkt me trouwens leuk om als mijn striker helemaal klaar is een keer naar een meeting te komen ofzo, maarja ik heb geen AE86 he dus weet niet of ik wel welkom ben, grappige is dak nog nooit een rijdende AE86 heb gezien, maar wel een bijna complete aandrijflijn in een andere auto heb gebouwd!

grtz thomas

My car weighs only 496 kilograms with the 4age in place!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-12-2005, 02:41 AM
Post: #8
Aandrijf as (cardan)
BTW iwan, zit nog ff naar je site te kijken,

die volvo cup word die nog steeds vereden? ik had hier vroeger een collega die ook reed met een 360 2.0i F3R renault (prv) motor. Marcel Korfage mischien dat je die kent.

als je echt een trackdaytool wilt hebben moet je maar eens mee gaan in de striker op het circuit, das lachen.

site is weer online!

grtz thomas

My car weighs only 496 kilograms with the 4age in place!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-12-2005, 12:08 PM
Post: #9
Aandrijf as (cardan)
Het volvo'tje staat momenteel te wachten tot we m weer verder kunnen aanpassen. Volgens mij wordt er trouwens nog steeds een volvo cup gereden. Had afgelopen herfst bijna een 2l turbo blok gekocht voor het beestje, feest ging uiteindelijk niet door.

Je bent trouwens welkom om een keer bij eventuele meet langs te komen, we zijn niet zo moeilijk..

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-17-2005, 07:53 PM
Post: #10
Aandrijf as (cardan)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...gory=33738

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication