mijn Elford verhaal
|
07-06-2007, 12:06 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
mijn Elford verhaal:
Vic Elford was een coureur die in de Formule 1 gereden heeft en de heer had een aantal Mazda dealerschappen in de UK. hij is naar Japan afgezakt en heeft met Mazda een contract afgesloten dat hij de eerste generatie mag uitrusten met een spoilerkit en een turbokit en dat de garantie behouden bleef. van de Elfords zijn er totaal ~500 gemaakt waarvan 12 links gestuurd, ik heb er 1 van. er was eens een heerschap in Zwitserland en die man wilde er 1. aldus heeft hij Vic benaderd en Vic moest er 1 ombouwen naar Elford specificaties maar uiteraard als basis 1 met het stuur links! aldus heeft Vic een aantal (12) in België óf Frankrijk (moet ik nog uitzoeken maar sporen lopen vooralsnog dood) gehaald en naar de UK verscheept. 1 van de 12 was een grijze en die is naar de gelukkige eigenaar in Zwitserland gegaan. die man heeft daar met de auto gereden en de eigenaar is vervolgens overleden waarna er een stukje geschiedenis mist maar de auto is vervolgens door een man in Alberdeen/Aberdeen in Schotland gekocht om ermee te racen. nooit van gekomen en auto heeft tig jaar in een loods gestaan. daarna is de auto buiten gekomen en voor de verkoop gegaan. maar een linksgestuurde verkoop je niet echt snel in de UK. en al helemaal niet als er veel aangebeuren moet. vervolgens kwam ik op het Wereld Wijde Wachten de auto op eBay tegen en heb de auto op 29-nov-03 08:50 gekocht waarna de auto opgehaald is met een trailer. feedback van de eBay verkoper: Came from Holland to collect car from Aberdeen! Top man! na het ophalen met wat trucen weer aan het hoesten gekregen: fles cola met benzine erin boven de carb, pompen en hij sloeg in 1 keer aan. heb er zelfs nog filmpjes van, zal die eens op mijn homepage knallen. Elford heeft een zeldzame techniek gebruikt namelijk een suck-through systeem en dat werkt zo: de turbo zuigt een mengsel van lucht en benzine uit de SU carburateur en comprimeert deze vervolgens. een intercooler is niet mogelijk daar de benzinedampen zullen neerslaan en een blow-off is schier onmogelijk daar je niet een brandbaar mengsel onder de kap wilt ventileren. auto is uit 1982 en het standaard vermogen is 160PK. met andere sproeiers en een verhoogde turbodruk is richting 210PK goed mogelijk zonder dat het kapot gaat. de auto is nu in mijn uiterst gelukkige bezit en zal de komende tijd stap voor stap gerestaureerd gaan worden. 53.6 Tsukuba: http://www.youtube.com/watch?v=Kd-AnG3LYUg try this one: http://www.youtube.com/watch?v=t1IiUAtoNBk |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Messages In This Thread |
[] - IBMFD3S - 07-06-2007 12:06 PM
[] - The Doctor - 07-06-2007, 09:42 PM
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Wie kan mijn Levin -> Trueno conversie uitvoeren? | gh0st | 6 | 4,292 |
11-12-2021 05:40 PM Last Post: pack |
|
Wie weet er meer van mijn ae86 ? | einneb | 12 | 14,938 |
03-21-2014 05:03 PM Last Post: MC_JP |
|
gezocht: iemand die mijn AE weer in elkaar wilt zetten | DJexor | 2 | 5,152 |
10-15-2013 10:25 PM Last Post: banpei |
|
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86 | Koen Bongers | 13 | 12,233 |
11-20-2009 08:47 PM Last Post: Koen Bongers |
|
te koop,mijn oude 5 link(uniball) | TE71corolla | 10 | 8,300 |
12-27-2008 07:01 PM Last Post: jasper |
User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)