Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
11-20-2009, 11:54 AM
Post: #1
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Hallo,

Dit is m'n eerste post hier dus ik zal me even kort voorstellen om te beginnen.

Ik ben Koen Bongers, 22 jaar, student en woonachtig in het mooie dorpje Sambeek (25km onder Nijmegen). Ik ben sinds een aantal jaren een beetje aan het hobby'en met auto's. 2 jaar terug ben ik begonnen met een 200SX S13. Deze is inmiddels verkocht en daar is een BMW E30 voor in de plaats gekomen. Die E30 wordt opgebouwd tot een circuithok maar is nog lang niet klaar Tongue

Om mezelf dagelijks te vervoeren heb ik een 2 maanden geleden een AE86 gekocht. Deze heb ik met een beetje mazzel voor een redelijk bedrag van marktplaats afgeplukt en voldoet prima tot nu toe Smile

Ik heb op dit moment alleen een brakke phonepic want de digicam is verrot.

[Image: AEU86 AE86 - Verlagingsveren/onderstel g... mijn AE86]

Goed, het eigenlijke doel van dit topic is het volgende Tongue

Ik heb gisteren een setje 14" American Racing velgjes erop gezet met 195/45 R14 bandjes. Zoals natuurlijk bekend zorgt dit in combinatie met het standaard onderstel voor een enorm archgap. Ik wil dan ook over een tijdje voor met coilovers en achter met een vaste verlaging gaan rijden om dit "probleem" op te lossen.

Echter in de tussentijd wil ik de auto gewoon even rondom een 4 centimeter verlagen. Nu kan ik wel ergens een set veren gaan bestellen hiervoor maar misschien heeft iemand nog wel wat liggen wat niet meer gebruikt wordt.

Dus mijn vraag: heeft iemand nog een set verlagingsveren liggen voor een 1983 Levin Coupe?

Alvast bedankt!
Find all posts by this user
11-20-2009, 12:08 PM
Post: #2
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
heb geen adere veren voor je liggen... maar er zijn ineens wel heel veel AE86's in de buurt van nijmegen zeg Wink


Maar hij ziet er absoluut niet slecht uit Smile

Gr Roel

Gtsi-R

"Trust me, I was an engineer"
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
Find all posts by this user
11-20-2009, 12:23 PM
Post: #3
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Deze heeft 23 jaar in Overasselt rond gereden dus hij is eigenlijk altijd in de buurt van Nijmegen geweest. Ik heb hem er zelfs verder vanaf gehaald Tongue
Find all posts by this user
11-20-2009, 01:19 PM
Post: #4
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
http://www.gmbtuning.nl/index.php?p=Nieu...146&LANG=1

apex verlagingsveren. Gemakkelijk te verkijgen in nederland en niet al te duur. Verlaagt je auto 3cm voor en achter.

nice karretje btw!

[Image: AEU86 AE86 - Verlagingsveren/onderstel g... mijn AE86]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
11-20-2009, 02:12 PM
Post: #5
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Koen Bongers Wrote:Deze heeft 23 jaar in Overasselt rond gereden dus hij is eigenlijk altijd in de buurt van Nijmegen geweest. Ik heb hem er zelfs verder vanaf gehaald Tongue

serieus? heb hem daar nog nooit gezien Big Grin
En de mijne staat in groesbeek Wink

Gtsi-R

"Trust me, I was an engineer"
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
Find all posts by this user
11-20-2009, 02:34 PM
Post: #6
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
DJexor Wrote:http://www.gmbtuning.nl/index.php?p=Nieu...146&LANG=1

apex verlagingsveren. Gemakkelijk te verkijgen in nederland en niet al te duur. Verlaagt je auto 3cm voor en achter.

nice karretje btw!

Dank je wel :-D mijn voorstel precies hetzelfde. Apex veren zijn goed omdat ze niet zo irritant progressief zijn dat je met flink sturen in je wielkast zit.

Als je voor coilover witl gaan is mijn tip nu al aan je om voor een volledige setup te gaan zoals Greddy. Je kan beter iets meer betalen dan dat je zelf gaat bouwen.

Leuke bak :-D kenteken etc ff posten in het tellingstopicje ajb. Kan ik ff kijken of ik nog oude foto's heb.

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
11-20-2009, 05:28 PM
Post: #7
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Gtsi-R Wrote:
Koen Bongers Wrote:Deze heeft 23 jaar in Overasselt rond gereden dus hij is eigenlijk altijd in de buurt van Nijmegen geweest. Ik heb hem er zelfs verder vanaf gehaald Tongue

serieus? heb hem daar nog nooit gezien Big Grin
En de mijne staat in groesbeek Wink

Jep, de auto is in 1985 geimporteerd vanuit Duitsland en is sinds die tijd van dezelfde eigenaar geweest. Deze woont in Overasselt. De auto is in eerste instantie als woon-werk auto gebruikt maar later de boodschappenwagen geworden. Verder heeft hij bijna altijd in de garage gestaan en maar 160.000 km gelopen. Dus volgens mij is het wel een aardige vondst Smile

DJexor Wrote:http://www.gmbtuning.nl/index.php?p=Nieu...146&LANG=1

apex verlagingsveren. Gemakkelijk te verkijgen in nederland en niet al te duur. Verlaagt je auto 3cm voor en achter.

nice karretje btw!

Ok, daar ga ik maar eens naar kijken Smile 3 cm verlaging is wel weinig eigenlijk...hmm, ik ga er over denken. Tnx voor de tip iig!

robokill Wrote:Als je voor coilover witl gaan is mijn tip nu al aan je om voor een volledige setup te gaan zoals Greddy. Je kan beter iets meer betalen dan dat je zelf gaat bouwen.

Leuke bak :-D kenteken etc ff posten in het tellingstopicje ajb. Kan ik ff kijken of ik nog oude foto's heb.

Okay Smile Ik heb sowieso liever goed spul dan half werk maar ik kan helaas niet alles tegelijk doen. Dus die coilovers moeten nog even wachten. Vandaar dat ik de auto even tijdelijk (zal wel een jaar worden haha) op verlagingsveren wil zetten.

Kenteken zal ik wel even posten ja Smile

Voor de liefhebbers nog een brak foto'tje bij daglicht. Je ziet er iets meer op maar het is nog niet ideaal. Toch dit weekend die cam maar eens fixen Tongue

[Image: AEU86 AE86 - Verlagingsveren/onderstel g... mijn AE86]

Hier zie je goed op hoe hoog het ding eigenlijk wel niet staat...
Find all posts by this user
11-20-2009, 05:49 PM
Post: #8
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Koen Bongers Wrote:Ok, daar ga ik maar eens naar kijken Smile 3 cm verlaging is wel weinig eigenlijk...hmm, ik ga er over denken. Tnx voor de tip iig!

Meer verlagen op normale schokdempers zou ik niet aanraden. Je weggedrag gaat er niet bepaald van op vooruit. Zeg maar gewoon : het gaat erop achteruit!
Het zou wel kunnen als je een setje koni schokdempers zou monteren, maar ja dan raad ik je aan gewoon te wachten tot je het geld hebt voor een setje coilovers zoals je graag wilt.

[Image: AEU86 AE86 - Verlagingsveren/onderstel g... mijn AE86]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
11-20-2009, 05:53 PM
Post: #9
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Heej Koen Big Grin

welkom hier
ik heb je AE een poosje terug in het echt mogen bewonderen Smile
echt een mooie vondst Big Grin

veel plezier ermee en we zien elkaar vast nog wel eens Smile

'87 levin coupé
[Image: AEU86 AE86 - Verlagingsveren/onderstel g... mijn AE86]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-20-2009, 06:03 PM
Post: #10
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86
Ik keek ffies wat beter naar je foto's,
probleem dat je wielkasten zo leeg zijn ligt aan de hoogte van de banden,

je hebt een beetje kleine banden, Ik heb 195/60/14 als ik me niet vergis.. dus dat los je niet echt op met grof verlagen.. je omtrek is wat kleiner!

als je lager dan 30mm met orgi schokdempers gaat, dan heb je ze binnen no-time zo naar de gruzelementen.. daar is de demper niet op gemaakt...

succes


Gruß Roel

Gtsi-R

"Trust me, I was an engineer"
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren? Koen Bongers 4 1,211 01-13-2024 01:34 PM
Last Post: Koen Bongers
  Wie kan mijn Levin -> Trueno conversie uitvoeren? gh0st 6 2,899 11-12-2021 05:40 PM
Last Post: pack
  Race stoel voor de ae86 gh0st 2 2,288 07-12-2021 11:27 AM
Last Post: bozu
  ae86 versnellingsbak steun en pook hoes gezocht slowboy2 2 3,823 01-10-2015 12:26 PM
Last Post: slowboy2
  ae86 voorbumper gezocht jasper 1 3,622 11-11-2014 07:49 PM
Last Post: jasper

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication