[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
07-12-2006, 08:51 PM
Post: #1
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
Na het oplossen van het accuprobleem loop ik nu tegen een heel ander probleem aan, namelijk een gek geworden knipperlicht. Het knipperlicht voor naar links schiet op willekeurige momenten aan, en blijft soms een volle minuut achter elkaar branden. Dus niet knipperen, maar vol aan. Als ik dan naar recht knipper denkt hij dat de alarm lichten aanstaan want dan gaat het driehoekje daarvan ook branden. Het gebeuren wordt geactiveerd door een stuurbeweging naar links of naar rechts, dus het zal wel kortsluiting zijn. Af en toe gaat die relais ook tikken als een machine-gun. Iemand enig idee waar ik kan gaan zoeken?

He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
Find all posts by this user
07-12-2006, 09:25 PM
Post: #2
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
Klinkt alsof je combination-switch (dat hendeltje) in je stuur stuk is. In de ae86 manual staat deze op pagina 208

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - [help] knipperlicht-schakel...iets meer!]
Visit this user's website Find all posts by this user
07-13-2006, 07:45 AM
Post: #3
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
Rij je nog altijd met mijn creatieve kabelboom baksel of heb je ondertussen al een goede kabelboom erin zitten?
Als je knipperlicht soms aanstaat, en soms als een malloot tikt moet er iets mis zijn in de aansturing van het relay, dus misschien inderdaad een defecte knipperlicht schakelaar in je stuur. Je treft het niet de laatste tijd Confused

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
07-13-2006, 09:34 AM
Post: #4
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
ik rij met een nieuwe kabelboom ondertussen. Ze hebben idd lopen knoeien met een knipperlicht aan die kant, heeft altijd al problemen gehad. Na montage van de nieuwe kabelboom deed links voor nog steeds niet. Toen hebben ze de draadjes van het zij-knipperlicht verlengd en deed de boel het weer. Enig idee hoe ik kan testen of die knipperlicht schakelaar echt defect is?

He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
Find all posts by this user
07-15-2006, 09:01 AM
Post: #5
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
Op pagina 208 in de ae86 manual staat hoe je em moet testen Wink

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - [help] knipperlicht-schakel...iets meer!]
Visit this user's website Find all posts by this user
07-16-2006, 03:06 PM
Post: #6
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
wat verschrikkelijk jammer dat ik daar nou net geen kopietje van heb liggen Big Grin

He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
Find all posts by this user
07-16-2006, 04:09 PM
Post: #7
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
senna, kun je downloaden op deze site, ff in technical faq kijken

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
07-26-2006, 07:11 PM
Post: #8
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
oke dan, gedownload en bekeken. Dit soort electrische zooi is duidelijk niet mijn ding Banging head

Voorlopig is het alleen maar erger geworden. De schakelaar doet nu zelfs helemaal niets meer. Alarmlichten doen het nog wel, maar naar links of rechts niet. Enig idee of er hier een relais/zekering is gesprongen?

He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
Find all posts by this user
07-27-2006, 07:31 AM
Post: #9
[help] knipperlicht-schakelaar doet niets meer!
Volgens mij kan je in t ergste geval (dat je geen nieuwe schakelaar kan bietsen) misschien een ae82 of mr2 schakelaar gebruiken, dan heb je alleen een stangetje extra. Ik zal intussen ff kijken of ik iets kan vinden in het schema dat het probleem kan zijn. Das helaas geen garantie voor succes, sommige dingen achter dat dash werken zo vaag dat ik het ook niet meer snap (de lichtschakelaar voor mn dashlicht).

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  richtingsaanwijzer schakelaar Roger 0 2,554 07-05-2017 10:38 PM
Last Post: Roger
  Wie weet er meer van mijn ae86 ? einneb 12 12,317 03-21-2014 05:03 PM
Last Post: MC_JP
  [TE KOOP] div. ae86 onderdelen(meer bijgezet) jasper 14 15,238 10-22-2011 07:26 PM
Last Post: jasper
  AE vragen en meer Okami 24 17,786 04-10-2010 11:20 PM
Last Post: Okami
  T3 bestelling!! wie o wie nog meer?? jasper 27 17,844 01-10-2010 06:50 PM
Last Post: Bean

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication