Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
10-25-2007, 08:20 PM
Post: #1
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Heb vorige week enkele gave uurtjes achter de rug op Circuit Zandvoort. Meegereden met Mux en met Michel z'n ae92 met BT-20v!
Kan niets anders zeggen; kan me levendig voorstellen dat je verslaafd kunt geraken aan rondjes op circuit scheuren!!! Moet wel vertellen dat je een kompleet andere beleving hebt met/in een AE86 of in een AE92.....
Maar beiden absoluut genieten!
(Ook enkele rondjes mee mogen genieten in een JZA80 twin turbo; grof getuned; tja weer heeel andere klasse, giga power!!)

Mijn dank heren!
Ik zou bijna mijn dagelijkse AE86 niet meer willen verkopen en er een circuitauto van bouwen........ : Smile
Find all posts by this user
10-25-2007, 09:16 PM
Post: #2
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Wil je je AE86 verkopen dan?

Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi - 4AGE smallport powered
Find all posts by this user
10-26-2007, 11:36 AM
Post: #3
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Ad,

Graag gedaan, blij dat je het plezierige rondjes vond. Het was een erg leuke dag en de wagen hield het goed. In het track draadje staan trouwens foto's van de dag.

Volgend jaar weer meer Smile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
10-26-2007, 12:06 PM
Post: #4
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Quote:Moet wel vertellen dat je een kompleet andere beleving hebt met/in een AE86 of in een AE92.....

Kom op, meer informatie..leg eens uit.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
10-26-2007, 12:28 PM
Post: #5
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
NoHachi Wrote:
Quote:Moet wel vertellen dat je een kompleet andere beleving hebt met/in een AE86 of in een AE92.....

Kom op, meer informatie..leg eens uit.

Et zijn 2 compleet andere wagens:

AE92 van Michel:
- licht aangepast onderstel voor, geloof standaard achter
- blacktop motor
- standaard remmen
- FWD

AE86 van Mux
- standaard motor
- voledig aangepast onderstel
- race blokken en vernieuwt remsysteem
- RWD

Dan de personen zelf:
Michel heeft veel meer rij en circuit ervaring dan Mux en rijd met regelmaat met de AE92 op de ring dus weet wat die wagen kan, maar dit was 2de keer Zandvoort
Mux is veel minder ervaren en absoluut voorzichtiger, maar kent Zandvoort nu redelijk goed.

Dus kan me voorstellen dat onze rijstijl en de rijervaring in deze wagens een wereld van verschil is.

Wat voor mij erg opviel was de vorige keer zandvoort (Michels eerste keer met de 92) toen de 92 nog een standaard onderstel had, dat de AE86 en AE92 goed aan elkaar gewaagt waren ondanks het hogere vermogen.
Deze keer was Michel beduidend sneller. Bochten snelheden lagen nu veel dichter bij elkaar en op de rechte stukken is Michel vele malen sneller (+ hij kan gewoon beter rijden dan ik).

Ook moet ik toegeven, ik ree voor mij gevoel langzamer en rustiger dan vorige keer. Denk dat mijn ronde tijden zeker een paar seconden lager lagen. Vermoeiende dag achter de rug en geen zin meer risico te nemen.

Lennert daarintegen, man oh man wat was die lekker bezig... Mooiste moment was wel dat ik even pauze nam in de pits en hij ineens binnen kwam rijden met rokende remmen:
"Bas, die blokken zijn cool, ze zijn kokent heet en ze remmen nogsteeds als de gekte" Big Grin

En paar seconde later was ie weer aan het blazen Big Grin

Anyways, volgende keer moet ik met beide heren een keer meerijden. Len heeft aan het einde van de dag nog wel met mij meegereden maar dat waren 2 korte rondjes, ik had eigenlijk genoeg gehad voor de dag.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
10-26-2007, 01:30 PM
Post: #6
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Kijk Bas..en verhalen als dit waren precies de reden dat ik het vroeg ;-) Keep'em coming.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
10-26-2007, 07:23 PM
Post: #7
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Ik heb een tijdje achter Lennert gereden (ik met Kees naast me) en het gaat gelijk op. Ik heb beide voorbanden vernield doordat de voorkant aanloopt dus ik moest het iets rustiger aan doen tijdens insturen, normaliter stuur ik vrij hard in maar dat ging dit keer dus niet met als gevolg dat ik niet aan Lennert voorbij kon.. de laatste 2 bochten voordat je het rechte stuk opdraait liep Lennert zelfs een beetje van mij weg maar dat kon ik dan op 't rechte stuk weer goed maken. Ik had de hoogte van de voorkant al iets opgeschroefd omdat ik al bang was dat 'ie te laag was, echter had ik nog niet veel gereden met als gevolg dat de veren/dempers nog niet "ingereden" waren. Dus nu ligt 'ie alsnog te laag Confused Maar ja , hoort er allemaal bij, erg leerzaam allemaal lol. De auto is zeker sneller geworden maar het voelt nog niet echt vertrouwd aan, ik denk echter wel dat dat ook met de achterkant te maken heeft, die is dus nog geheel standaard. Er is nog een hoop ruimte voor verbetering, ook bij mijzelf natuurlijk. Wat ik wel als negatief ervaren heb is het toegenomen wheelhop/wielspin/whatever tijdens corner-exit, komt dat misschien door het toegenomen negatieve camber ? (-1,50ยบ)

Het was wel weer leerzaam.. volgend jaar waarschijnlijk 3 van deze dagen bij Gummen !! Hurray!

http://www.youtube.com/watch?v=ZL9nb6ZOWnU

[Image: AEU86 AE86 - Gaaf: over zandvoort circui...92 met BT!]
Find all posts by this user
10-26-2007, 08:49 PM
Post: #8
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Blijft een leuk geluidje Michel Smile
En je hoort idd wel wat aanlopen zo nu en dan...
Find all posts by this user
10-26-2007, 09:18 PM
Post: #9
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
wooow wat een geluid Respect!

kan niet wachten to mijn bt klaar is en er zulke dingen mee kan doen Smile

Wat is beter voor zulke rondjes trouwens? Rwd of fwd? Kan me voorstellen dat je wat harder door de bocht kan met fwd.Of is dit allemaal te neutraliseren met een goed onderstel.
Find all posts by this user
10-26-2007, 11:08 PM
Post: #10
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT!
Ik denk niet dat het , met de auto's waarmee wij rijden (auto's met een dusdanige leeftijd), veel uitmaakt. Ik denk dat het vooral op de bestuurder aankomt. Als je nou een echte pro-coureur was, mja misschien dat je iets sneller met een ae86 zou zijn (beetje gewichtsvoordeel ook nog, bijna 100kg). Maar hier zullen de meningen vast over verschillen, ik begeef me hier op glad ijs met m'n fwd Big Grin

[Image: AEU86 AE86 - Gaaf: over zandvoort circui...92 met BT!]
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Belgische hachi driver met japanse plaat ? MC_JP 2 4,285 09-22-2014 09:03 PM
Last Post: MC_JP
  My corolla gt....New pics+circuit zandvoort m35z 35 33,645 06-11-2014 11:14 PM
Last Post: m35z
  4agze met w57 koppelingsset gezocht bozu 14 9,834 01-23-2012 07:14 PM
Last Post: m35z
  kapaza:Toyota 4age 1600cc 20v motor met onderdelen/dogbox ditn 5 7,805 01-12-2012 10:33 AM
Last Post: Andrax
  Waarde 20v silvertop met omex 600 series en onderdelen. ditn 9 7,982 09-24-2011 06:29 PM
Last Post: ditn

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication