Weber DCOM afstellen
11-11-2006, 06:54 PM
Post: #1
Weber DCOM afstellen
Luitjes,

Langs deze weg wil ik deze denktank een vraag stellen.

Mijn auto is dan wel geen AE86, maar wel zijn vader een TE71. Enwel precies eenzelfde als TE71Corolla heeft, namelijk een GT coupe.

Na heel wat jaartjes met het opknappen te zijn bezig geweest, is het dan eindelijk zover. Medio Oktober 2006 mocht de GT weer eens op eigen kracht rijden. Dat werd echter problematisch door kapotte economiser-membranen van de Mikuni PHH karburateurs. Natuurlijk zijn deze onderdelen door Toyota zelf niet meer te leveren, daar ze alleen op in enkele landen geleverde auto's voorkomen.

De oplossing werd gevonden in de montage van Weber DCOM carburateurs, ook 40 mm. Deze zijn van origine voor een Alfa, waarschijnlijk een Alfetta 1.7. Volgens de kenners van Weber karburateurs zijn de sproeiers van DCOM en DCOE gelijk en kunnen deze onder elkaar worden uitgewisselt.

Lang verhaal, maar nu mijn vragen.

Klopt het verhaal dat de DCOE sproeiers in een DCOM passen ?

Wie weet er in Nederland of Belgie een goede tuner, die in staat is de sproeierbezetting aan te passen aan mijn wensen met behulp van een rollentestbank ?

Het probleem is dat de auto in het overnamegebied, direct na stationaire loop, te veel benzine krijgt. Het gevolg is een stotterende, motor met veel terugslag richting het luchtfilter. Pakt de motor eenmaal op, dan gaat hij er als de brandweer vandoor. CO percentage en carburateurbalans is goed.

Bij voorbaat dank en als bijlage een mooie foto van mijn vrij originele Corolla GT Coupe uit 1980.


Attached File(s) Thumbnail(s)
   
Find all posts by this user
11-11-2006, 08:24 PM
Post: #2
Weber DCOM afstellen
http://www.ringsleutel.nl

jij hebt toevallig niet nog wat raamlijsten over van die kleine raampjes heh??

[Image: AEU86 AE86 - Weber DCOM afstellen]





sr86 completed!!........漂うことのマスター!!!!
Visit this user's website Find all posts by this user
11-12-2006, 01:13 AM
Post: #3
Weber DCOM afstellen
in Tilburg zit iemand die al heel lang racet met weber carbs. Hij doet het alleen niet op een rollenbank, maar gewoon op straat. En hij schijnt het goed te doen Smile

SportsCar Service Tilburg, z'n website ligt er al een tijdje uit, maar dit is z'n nummer:

Sportscarservice Tilburg
Lovensestr 178
5014DV Tilburg (013)5352110

Toffe TE71 btw!!

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
11-12-2006, 04:03 AM
Post: #4
Weber DCOM afstellen
Thumbs up! top nog een te71!

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
11-15-2006, 10:25 PM
Post: #5
Weber DCOM afstellen
Dank jullie voor al jullie tips.

Heeft er iemand van jullie ervaring met het Speedcenter in Geldermalsen ?
Find all posts by this user
11-15-2006, 11:10 PM
Post: #6
Weber DCOM afstellen
Heb ooit een horror verhaal gehoord ivm een golfje dat ze probeerden af te stellen. Zou er mijn auto iig nooit heenbrengen.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  LSD diff afstellen bozu 1 3,164 06-20-2017 10:11 AM
Last Post: DJexor
  diff afstellen DJexor 3 4,474 11-23-2016 10:25 AM
Last Post: DJexor
  [gezocht] 4age inlaatspruitsuk weber mikuni jasper 2 3,867 09-16-2012 10:38 PM
Last Post: Koen Bongers

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication