AE86 gevraagt.
11-27-2004, 02:42 PM
Post: #1
AE86 gevraagt.
Hallo, ik ben Peter kom uit Hoogeveen.
Ken al wat mensen hier van dit forum en ben al jaren gek van de AE86, maar nog steeds te bang om er 1 te kopen. Maar nu moet er gewoon 1 komen. Heb zelf een Honda CRX van 91 eventueel in te ruilen.
Wie weet er 1 te staan? Beetje werk is niet erg, maar als de techniek maar goed is.

BVD. Thumbs up!

[Image: AEU86 AE86 - AE86 gevraagt.]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-27-2004, 03:08 PM
Post: #2
AE86 gevraagt.
Hoezo was je te bang om er 1 te kopen? Bang om te crashen of...?
Find all posts by this user
11-27-2004, 03:10 PM
Post: #3
AE86 gevraagt.
Aico Wrote:Hoezo was je te bang om er 1 te kopen? Bang om te crashen of...?

Nee dat niet. Het was meer omdat ze al vrij oud zijn, en bang om een uitgeleeft exemplaar te kopen. Het word namelijk wel een daily driver.

Ja ik weet het, slap excuus Tongue

[Image: AEU86 AE86 - AE86 gevraagt.]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-27-2004, 05:51 PM
Post: #4
AE86 gevraagt.
Heb vandaag contact gehad met Hellebrand, ik ga daar volgende week naar toe om te kijken. Het is wel ff dik 3 uur rijden, maar wat je van ver haalt is lekker toch? :wink:

Nog speciale aandachtspunten waar ik op moet letten?

[Image: AEU86 AE86 - AE86 gevraagt.]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-27-2004, 06:00 PM
Post: #5
AE86 gevraagt.
Nero,

Roest, roest en nog eens roest! Dat is je vijand #1. Slechte motor is te vervangen, een 4AG vind je wel, maar roest, dat is iets waar veel $$ in gaat zitten. Check goed de dorpels, wielkast, raam randen, ophangpunten etc.
Subframe, achteras en dat soort dingen kunnen wel roestig zijn, das meestal wel ok.

Verder ritje rijden, wagen mag geen rare geluiden maken. Aandrijflijn moet goed aanvoelen. Kan ook een duur geintje worden als daar iets mee mis is al zijn vervangende spullen nog wel redelijk goed te vinden (al is een LSD wel prijzig).

Doet me denken, we moeten eens een aankoop adviesen lijstje gaan regelen...

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
11-27-2004, 06:06 PM
Post: #6
AE86 gevraagt.
Nero Serpente Wrote:Nee dat niet. Het was meer omdat ze al vrij oud zijn, en bang om een uitgeleeft exemplaar te kopen. Het word namelijk wel een daily driver.

Ja ik weet het, slap excuus Tongue

no offence, maar dan koop je een CRX? Smile

sterkte met Hellenbrand, misschien mag je er 1 kopen Undecided

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
11-27-2004, 06:15 PM
Post: #7
AE86 gevraagt.
mux213 Wrote:Nero,

Roest, roest en nog eens roest! Dat is je vijand #1. Slechte motor is te vervangen, een 4AG vind je wel, maar roest, dat is iets waar veel $$ in gaat zitten. Check goed de dorpels, wielkast, raam randen, ophangpunten etc.
Subframe, achteras en dat soort dingen kunnen wel roestig zijn, das meestal wel ok.

Verder ritje rijden, wagen mag geen rare geluiden maken. Aandrijflijn moet goed aanvoelen. Kan ook een duur geintje worden als daar iets mee mis is al zijn vervangende spullen nog wel redelijk goed te vinden (al is een LSD wel prijzig).

Doet me denken, we moeten eens een aankoop adviesen lijstje gaan regelen...

Thnx voor de tips! Thumbs up!
Ja eigenlijk zat ik met onderdelen enz, anders had ik 2 jaar terug al een Hachi gekocht, dat onderdelen zou weinig zijn te vinden stel dat er iets stuk gaat. Maar dat valt dus mee! Thumbs up!
Dat was eigenlijk de voornaamste reden dat ik er toen geen heb gekocht. Sad Maar omdat er nu steeds meer liefhebbers zijn die de auto ontdekken en deze site er is, weet ik zeker dat er nu wel aan onderdelen e.d. te komen is.

[Image: AEU86 AE86 - AE86 gevraagt.]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-27-2004, 06:18 PM
Post: #8
AE86 gevraagt.
The Doctor Wrote:
Nero Serpente Wrote:Nee dat niet. Het was meer omdat ze al vrij oud zijn, en bang om een uitgeleeft exemplaar te kopen. Het word namelijk wel een daily driver.

Ja ik weet het, slap excuus Tongue

no offence, maar dan koop je een CRX? Smile

sterkte met Hellenbrand, misschien mag je er 1 kopen Undecided

Tongue Tja, ook betrouwbaar, snel en sterk. En kon hem tegen een schappelijk prijsje kopen met weinig km. Thumbs up! Maar ik wil toch weer een RWD als daily driver. En ben al jaren gek van Hachi's, dus dan moet ie er nu toch maar is komen. Smile

Is het zo erg met hellebrand dan? Over de telefoon klonk het allemaal wel redelijk positief. Hij had er op het moment 6 staan.

[Image: AEU86 AE86 - AE86 gevraagt.]
Visit this user's website Find all posts by this user
11-27-2004, 06:20 PM
Post: #9
AE86 gevraagt.
ja, en die 6 die staan er al een hele tijd (en sommigen voor een belachelijke prijs Big Grin)

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
11-27-2004, 06:32 PM
Post: #10
AE86 gevraagt.
The Doctor Wrote:ja, en die 6 die staan er al een hele tijd (en sommigen voor een belachelijke prijs Big Grin)

Ja de prijzen schrok ik wel ff van, maar met inruil van de CRX zal het wel weer mee gaan vallen denk ik.

[Image: AEU86 AE86 - AE86 gevraagt.]
Visit this user's website Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication