ventilator
09-02-2013, 03:43 PM
Post: #1
ventilator
hallo

wou graag van de visco koppeling af en een electrische hebben die automatische aan gaat

nu had ik ergens gelezen dat de radiateur van een Hyundai exel pas? maar dat weet ik nie zeker

gr ray
Find all posts by this user
09-02-2013, 05:06 PM
Post: #2
ventilator
Je hebt een thermostaathals nodig met sensorfitting, of een andere plek in t koelsysteem om er 1 te plaatsen (radiateur, adapter in koelslang).

Vervolgens heb je een juist soort thermoswitch nodig (normaal gesloten of normaal geopend), en een bijpassend relais.

Een AE92 4age thermostaathals past geloof ik redelijk goed op een AE86, ik had alleen wat problemen met de manier waarop de thermoswitch schakelt (verbreekt wanneer temperatuur bereikt is), waardoor je met verbreker-relaistjes in de weer moet. Die hyundai had volgens mij een maak-contact schakelaar, waardoor je wel met een eenvoudige schakeling wegkomt, maar dat heb ik van horen zeggen.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-02-2013, 05:38 PM
Post: #3
ventilator
ik heb volgens mij nog wel een huis liggen van een aw11 om hem te schakelen zal voor mij ook nog wel even prutsen zijn

bedankt
Find all posts by this user
09-02-2013, 08:13 PM
Post: #4
ventilator
Ae82 thermostaathals is better dan een ae92 (Ae82 is korter)

Met toyota switch, heeft je 2 relais nodig (een normal gesloten en een normal geopend)
Find all posts by this user
09-02-2013, 08:34 PM
Post: #5
ventilator
FYI,

dit is mijn setup

http://www.aeu86.org/viewtopic/for-what-...ventilator

Werkt prima.
Find all posts by this user
09-03-2013, 10:18 AM
Post: #6
ventilator
super Thumbs up! ik ga er mee bezig en even een radiateur met vin regelen

bedankt
Find all posts by this user
04-15-2014, 08:34 PM
Post: #7
ventilator
Ik heb bij een radiateuren revisie bedrijf een bus met schroefdraad er op laten zetten en een thermoschakelaar er in geschroefd (met de juiste graden) erg nette en strakke oplossing en niet eens al te duur
Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication