[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
09-28-2004, 02:20 PM
Post: #1
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Hallo, ik ben op zoek naar een "veilige" ruimte om m'n auto te gaan spuiten. Heb het al een keer op een leeg parkeerterein gedaan maar werd gesnapt door de politie, die m'n gegevens noteerde en me beloofden dat ik de volgende keer er gloeiend bij zou zijn. Heb vervolgens nog een motorkap gedaan in de tuin van m'n vader, omdat m'n auto van z'n levensdagen niet door de tuindeur heenpast gaat dat niet werken Tongue

Heeft een van jullie toevallig een ruime garage, of een goede plek buiten het zicht van nieuwsgierige ogen?

thanks alvast!
Find all posts by this user
09-28-2004, 02:26 PM
Post: #2
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Mag je niet je auto spuiten in het openbaar dan joh? Of ging je met compressor en alles aan de gang? Dat kan ik me nog wel voorstellen omdat er mileu eisen aan vast zitten enzoSmile

De sleutelruimte waar ik werk mag je helaas ook niet te grote spuitwerkzaamheden doen omdat je daar zit met overspray op de andere autos in de ruimte waar ze niet blij van worden....

Moet je veel spuitwerk doen of gaat het om kleine stukken?

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-28-2004, 03:42 PM
Post: #3
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Ga maar uit van veel...

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-28-2004, 03:46 PM
Post: #4
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Hmmmm, dan is mijn tuin ook niet echt een optie, zowiezo is spuiten in de buiten lucht k*t met P*ren Smile

Wordt tijd dat we een loods vinden.....

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-28-2004, 04:30 PM
Post: #5
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Buiten is idd illegaal als het om meer gaat dan een klein plekje. Ik ga trouwens alleen de lak bijwerken, dus dat het rood weer wat roder wordt. Dat kan wel met spuitbusjes denk ik. Heb opzich niet zo'n probleem met buiten werken, maar ben wel bang gepakt te worden. Een millieu-delict gepleegd hebben staat niet zo netjes op je CV.

@mux, kunnen die auto's niet naar een of andere trackday gestuurd worden? Evil
Find all posts by this user
09-28-2004, 04:38 PM
Post: #6
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Senna,

Huh?

Je gaat me toch niet vertellen dat jij met spuitbus in hand je hele wagen overgaat om een nieuw rood coatje bovenop de transparatne topcoat te spuiten heh?

Wordt het niet beter op hoorSmile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-28-2004, 05:05 PM
Post: #7
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Haha, heb er nog niet heel goed over nagedacht, maar rood is wel een sterke kleur. Denk dat je daar niet 8 busjes per vierkante meter voor nodig hebt. Heb geen idee hoe het wordt als je zonder primer probeert erover heen te gaan na het schuren. Zou er ook rode primer bestaan? Tongue
Heb nog wel even voordat dit echt gaat spelen, maar leek me handig als ik al een ruimte kon vinden. Vind het absoluut niet erg om eerst wat te rotzooien en daarna uit te vinden wat werkt enzo. Heb ooit met 2 spuitbusjes een behoorlijk leuk resultaat gekregen op een motorkap. Mabey wil ik toch wel een compressor kopen. Maar dan is een binnenruimte meteen ook erg leuk.
Find all posts by this user
09-28-2004, 05:23 PM
Post: #8
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
je kan een rode primer mengen :-) Maar je moet eerst zorgen dat je roest eraf is senna en dan als het niet lukt met spullen gaan we die andere kabelboom maar is gebruiken die ligt nu nog stil we gaan je wel de weg op trekken

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
09-28-2004, 05:26 PM
Post: #9
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
Hey Senna,

Gewoon niet tot het staal schuren, dat is zowiezo geen goed idee als je met spuitbusjes gaat werken want dan is je auto binnen een maand weggeroest.

Gewoon schuren totdat je toplaag dof wordt (dus de blanke laag weg en daarna je huidige kleurlaag opschuren), daarna spuiten en uiteindelijk een blanke laklaag eroverheen.

maar als je dat buiten doet waait 90% van je verf gewoon weg en je krijgt heel erg veel last van stof op je lak. Als je een klein stukje doet in een beschutte omgeving who cares, maar als je je hele auto op die manier doet... Nah je moet minimaal ergens binnen werken.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-28-2004, 05:27 PM
Post: #10
[req] Ruimte gezocht voor spuiten auto
robokill Wrote:je kan een rode primer mengen :-) Maar je moet eerst zorgen dat je roest eraf

Voor plaatsen met roest inderdaad helemaal kaal schuren totdat het roest weg is. Eventueel behandelen met Fertran om eventueel microscopisch roest weg te werken, daarna spuiten met een goede etsende primer, en dan je kleur laag en blanke lak laag.

Anders roest je wagen gewoon onder je nieuwe verf door en ben je veel verder van huis...

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren? Koen Bongers 4 1,114 01-13-2024 01:34 PM
Last Post: Koen Bongers
  Hulpvraag om auto te restaureren chikin 4 581 11-20-2023 05:29 PM
Last Post: banpei
  Race stoel voor de ae86 gh0st 2 2,246 07-12-2021 11:27 AM
Last Post: bozu
  Auto invoeren vanuit Japan ? ToyotaDude 3 5,344 05-20-2015 09:12 PM
Last Post: banpei
  voor bumper ray 4 4,584 06-23-2013 02:03 PM
Last Post: ray

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication