onsteking bleu top
11-26-2012, 09:48 PM
Post: #1
onsteking bleu top
hee hallo

heb mijn onsteking van me 4age bleu top eraf gehaal ivm revisie.
maar nu als ik de distibutieriem optijd zet, en de merktekens van de onsteking/verdeler optijd zet, loopt de motor broerd of loopt helemaal niet

hij liep eerst even goed volgende dag weer heel slecht starten en draaien. als ik de verdeler iets verdraai, draaid de motor zwaar rond of slaat niet aan. en bij de onstekeking een tand verder/treug zet precies het zelfde

normaal als je de motor start om de onsteking af te stellen, kun je de verdeler allebeide kanten gerust opdraaien. bij mij is dat dus niet valt ie uit of start gwn nie meer tot je hem treug zet

iemand enig idee

gr ray
Find all posts by this user
11-26-2012, 10:57 PM
Post: #2
onsteking bleu top
Als je zeker weet dat je de distributeur er op de juiste manier inzet (merktekentje op as op lijn met merkteken op behuizing), dan kan het nog zijn dat je distributieriem er niet goed op ligt (als ie er af is geweest natuurlijk).

Controleer alles nog ns op de juiste positie zou ik zeggen. Misschien dat je de krukas op de verkeerde slag op 0 had gezet voor het terugplaatsen van de distributeur? Als je de nokkenas poelies niet ziet is die fout snel gemaakt. Je moet een kuiltje in de nokkenas kunnen zien als ie cilinder 1 op TDC heeft staan.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
12-23-2012, 02:44 PM
Post: #3
onsteking bleu top
hee hallo

ja distributieriem staat goed onsteking heb ik al vervangen hij loopt nu wel maar wel 4500 toeren stationair Sad

stelschroef stationair heb ik nu bijna dicht gedraaid misschien dat het beter werd niet dus

onsteking proberen te verdraaien wordt er niet veel anders van

alle stekkers nog eens nagelopen maar ziet allemaal goed

lekage aan vacuum systeem kan ik ook zo nie zien bij de t-vis zit het goed en op spruitstuk zelf al een keer gewisseld maar ook niks anders van lopen

gasklep positie sensor heb ik ook al vervangen

iemand enig idee? wat het zou kunnen zijn

gr ray
Find all posts by this user
12-25-2012, 02:01 AM
Post: #4
onsteking bleu top
draai eerste cylinder bougie eruit

schroevendraaier erin.

blok tdc zetten (1e zuiger bovenaan)

markering op de ontsteking goed zetten (oppassen want deze heeft 2 markeringen)

Stelschroef dicht (bij inlaat gasklep)

Nokas timing checken (staan de nokas tandwielen keurig recht omhoog, puntje erin)

Ontsteking erin met juiste markering

nogmaals proberen

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
01-04-2013, 11:55 AM
Post: #5
onsteking bleu top
hallo

alles gedaan auto heeft even gedraaid /gereden heb hem volgende dag weer gestart
zonder problemen 35km ongeveer en als ik hem doortrok was ie redelijk vlot bij 3000 toeren daarna gebeurde er tot 5500 niks daar boven weer leek het alsof je in 1 keer een boost kreeg tot de toerenbegrenzer

daarna onsteking timing nog een keer gecontroleerd (met lamp)
beetje bij gedraaid staat nu op fabriekgevens (10)

auto begon na dat ie warmer werd minder goed te lopen heb uit gezet vervolgens half uur later weer gestart maar sloeg niet aan

hij vonkt wel (miss niet krachtig genoeg of kabels die niet helemaal fris zijn kan er zo niks aan zien en met de multimeter zittennde waardes wel in de buurt van mekaar

bougies zijn bijna zogoed als nieuw

krijgt brandstof

en als hij probeerd aan te slaan moet ik volgas geven en houden het lijkt datvalsof ie op 2clinders loopt onsteking heb ik al een keer vervangen verdelerkap/rotor achoon gemaakt en gecontroleerd

iemand enig idee ?

gr ray
Find all posts by this user
01-10-2013, 07:57 PM
Post: #6
onsteking bleu top
mag een slot op
Find all posts by this user
01-10-2013, 08:22 PM
Post: #7
onsteking bleu top
wat heb je gefixt?

[Image: AEU86 AE86 - onsteking bleu top]
Visit this user's website Find all posts by this user
01-16-2013, 10:49 PM
Post: #8
onsteking bleu top
hallo

heb de bougies een keer goed schoon gemaakt en de kabels vervangen en reed goed en trok goed

ma toen kwam sloeg het noodlot weer toe, hij liep op 3poten na het wisselen van bougie 1 met een andere (zelfde) liep ie weer goed

afgelopen maandag weer geprobeerd nooit meer aan slaan! zelfs niet op startpilot hijj vonkt wel ma verbrand niets en ploft ook niet

gr ray
Find all posts by this user
01-17-2013, 10:29 AM
Post: #9
onsteking bleu top
check je aarde op je inlaat spruitstuk. Dat is de aarde voor je injectoren.

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
01-17-2013, 01:18 PM
Post: #10
onsteking bleu top
die zit er op draden zijn heel en heb alles een beetje opgeschuurd
maar mocht niks helpenSad
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Onsteking ray 2 3,654 04-10-2017 07:51 PM
Last Post: ray

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication