ecu
06-26-2013, 09:35 PM
Post: #1
ecu
hey

wie o wie kan mij vertellen wat voor ecu het beste is

gaat om een 4age 16v met catcams 268/260 kop is o.5mm gevlakt en is op de bank getest met 126.2pk

ik zou iets meer pk willen +- 140 pk op krukas

of heeft iemand nog iets liggen voor een leuk prijsje?

gr ray
Find all posts by this user
06-26-2013, 09:45 PM
Post: #2
ecu
Het antwoord die het meeste terugkomt is degene waar je tuner(indien je het niet zelf doet) het beste mee overweg kan.
Dus eerst aan de persoon vragen waar hij het meest ervaring mee heeft en dan deze nemen Smile
Find all posts by this user
06-27-2013, 09:04 AM
Post: #3
ecu
Met die nokkenassen moet er 140 pk uit te halen zijn, ook op de standaard ECU. Ik denk dat je je beter kunt focussen op een goede ademhaling van de motor (uitlaat & inlaat) om 20pk te vinden dan op de ECU.

Zoek voor de gein eens naar Lennert (Robokill op t forum) zn motor opbouw verhaal om te zien wat er mogelijk is met de standaard ECU.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
06-27-2013, 10:47 AM
Post: #4
ecu
Sorry for the English....

I have those cams and I can state that they will just about idle (1100rpm) on a MAP bluetop ecu with 182cc injectors on a smallport head.
They run quite lean beyond 6000rpm
Using smallport injectors helps the lean issue somewhat but they then run extremely rich at idle.

I would think smallport injectors and a simple piggy back (SAFC ?) to control ONLY the idle would work ok.

An analogue brain in a digital World
Find all posts by this user
06-27-2013, 08:56 PM
Post: #5
ecu
bedankt voor julie reacties

helaas wil de moter niet meer aan slaan terwijl er gister niks aan de hand was Confused

heb alle bougies er al uit gehaald, en gecheckt of ze vonken, dat doen ze wel alleen zwak, op welk massa punt ik ze ook neer leg.
Find all posts by this user
06-28-2013, 08:13 PM
Post: #6
ecu
hallo

bobine is gecontroleerd etc. en die geeft een krachtige vonk. verdelerkap is schoon/puntjes schoon. bougiekabels en rotor zijn al vervangen maar nog steeds een te zakke vonk Sad

kan ik er ook een andere onsteking erop zetten. 1 waar de bobine op de plek van de verdeler zit? en kan die met standaard ecu.

ik hoor het graag

bedankt gr ray
Find all posts by this user
06-29-2013, 06:34 PM
Post: #7
ecu
Dat over een andere onsteking gaat m niet worden vrees ik. Daar heb je ook een andere ECU bij nodig.

Je hebt toch al eerder problemen gehad met het draaiend krijgen van je blok? Wat was er destijds mee mis?
En hoe zwak is zwak precies? Als de bobine goed is zou ik toch mn twijfels hebben bij de distributeur (met name de kap en rotor).

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
06-29-2013, 09:49 PM
Post: #8
ecu
Hey

daar was ik al bang voor.

dat was het vorige blok. naar lang zoeken kwam ik er achter dat er een verkeerd drijfstanglager tussen zat Huh

kunt het vergelijken met een lichtvonkje normaal zie je wel een streep het enige wat je ziet is een klein vonkje zoals bij een scooter

gr ray
Find all posts by this user
06-30-2013, 09:40 PM
Post: #9
ecu
Ik zou verwachten dat ie met n vonkje toch nog een beetje zou moeten ploffen bij t starten voordat ie verzuipt. Al gechecked of ie peut krijgt?
En niet te vergeten: foutcodes uitlezen!

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
06-30-2013, 09:58 PM
Post: #10
ecu
Dat is ook weer zo.maar het probleem heeft zich nu 3x voor gedaan.1e keer was massa probleem 2x onsteking en dan nu weer Sad

hij krijgt wel benzine bougie.s zijn nat naar starten
foutcodes uitlezen is nog nie zo.n slecht idee

bedankt

gr ray
Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication