bak maakt herrie, revisieadres?
03-14-2014, 12:17 PM
Post: #1
bak maakt herrie, revisieadres?
Waarde mannen!

Mijn versnellingsbak (T50) in de TE71 huilt aardig. Schakelen gaat soepel, maar er is wel aardig wat geluid in ongeveer alle versnellingen.

Zo rondlezend op het interweb vermoed ik dat het een goed idee is om maar eens naar een bak revisie te gaan zoeken in de regio rotterdam.

Dus; wie heeft er een goed adres hiervoor in regio Rotterdam en waar moet ik aan denken qua kosten?

Naast deze (preventieve) vraag, zijn er nog andere zaken waar ik naar kan kijken die wellicht de oorzaak kunnen zijn?

---= lowest bhp title owner =---
Visit this user's website Find all posts by this user
03-14-2014, 02:58 PM
Post: #2
bak maakt herrie, revisieadres?
is het niet je achteras ? Die staan bekend om een gezellig zingend geluid Smile

Als je bak zingt, staat hij dan droog? (te weinig olie?)

Ik kan me niet herinneren dat een bak veel geluid maakt, maar als je naar revisie moet kijken, heb ik in het verleden opgezocht toen was het iets van 500euro. Of je gaat lekker hobby bobben Smile

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
03-14-2014, 04:46 PM
Post: #3
bak maakt herrie, revisieadres?
olie, goeie!
Ik zal 'em zondag eens checken. Wellicht dat dat het oplost.
Geluid lijkt niet van de achteras te komen, maar goed om ook even te checken

---= lowest bhp title owner =---
Visit this user's website Find all posts by this user
03-15-2014, 12:11 AM
Post: #4
bak maakt herrie, revisieadres?
+1 op de achteras.
Gewoon iemand even achterin zetten en laten luisteren of het van voren of achteren komt. Wink

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - bak maakt herrie, revisieadres?]
Visit this user's website Find all posts by this user
03-15-2014, 01:59 AM
Post: #5
bak maakt herrie, revisieadres?
veranderd het geluid als je schakelt?

Mijn diff is naar de haaien en die begint lekker te zingen/rammelen/ratelen/bonken op verschillende momenten, maar het geluid veranderd met de snelheid, niet met de versnelling.

Het is heel moeilijk te horen, waar het precies vandaan komt, maar hoe het geluid veranderd t.o.v. schakelacties is een betere indicatie.

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
03-15-2014, 12:25 PM
Post: #6
bak maakt herrie, revisieadres?
Tis wel echt met de versnelling. Maar ik zal eerst eens de olie doen, ook voor het diff. Daarna kijken hoe en wat en als er geluid is maar eens achter op bokjes zetten en luisteren.

---= lowest bhp title owner =---
Visit this user's website Find all posts by this user
03-15-2014, 09:49 PM
Post: #7
bak maakt herrie, revisieadres?
ik heb ook gedacht aan een versnellingsbakrevisie, ik heb mijn bak opengemaakt ter inspectie en een andere bak ertussen gehangen voor de tussentijd die ik nog had liggen.

Deze bak (ex-drift) huilde als een rallywagen en 200 km later wilde hij niet meer in de tweede versnelling, tijdens het aftappen van de olie kwam er een tand mee, oeps...

de originele bak had wel wat slijtage aan de synchromessen maar schakelt en loopt nog goed, gewoon terug in elkaar gezet en aankijken.

Ik heb toen uitgezocht,onderdelen zijn nog te krijgen alleen het lager voor de ingaande as is niet meer leverbaar en schijnt een exotische maat te zijn.ik heb gedacht een andere maat lager op maat te draaien maar zo lang deze nog blijft draaien kijk ik hoe lang hij het vol houdt, ik ben er zuinig op.

Ik geloof dat toyota alle delen nog kan leveren op het ingaande aslager na.je betaald dan wel een flink bedrag maar het feit dat het nog leverbaar is is zeker wat waard.Er is ergens een bedrijf in amerika wat een revisieset leverde voor deze bak maar ook zonder lager van de ingaande as, set was wel een schappelijke prijs.De fabrikant zal ik ff moeten zoeken, info zit in mn achterhoofd ergens Smile google eens op BK176WS

ik zou zeggen, zoek een goede 2de hands en wees er zuinig op

Real men race downhill
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Ae86 T50 bak gezocht RobVldae86 1 4,027 11-06-2014 05:25 PM
Last Post: RobVldae86
  w58 bak jasper 13 9,638 01-19-2010 12:04 AM
Last Post: jasper
  Gezocht T50 bak of koppelingshuis Remy 3 4,181 10-04-2007 09:28 PM
Last Post: Remy
  Gezocht: T50 bak E-volve 5 4,424 03-29-2007 10:03 AM
Last Post: E-volve

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication