Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren?
11-10-2022, 11:36 PM
Post: #1
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren?
Ik heb sinds een tijdje weer een AE86 maar deze staat inmiddels al een maand of 10 kapot in een hoek.

De oorzaak is mij nog steeds onbekend maar het gevolg van het probleem is dat mijn motor zich vol kiept met benzine en vervolgens niet meer rond kan (hydrolock). Het vermoeden is nu dat de ECU z'n beste tijd heeft gehad en "foutjes" maakt.

Dus het logische plan is dan om alles maar te vernieuwen en te hopen dat het probleem er tussen zat. Inmiddels heb ik een andere ECU gekocht en ben ik bezig om de boel opnieuw te bedraden. Aangezien ik dan toch bezig ben heb ik verzonnen om ook een COP-conversie te doen. Ik krijg echter niet gevonden wat hiervoor de juiste opstelling is.

Welke bobines zijn de juiste keuze? En welke adapterplaat? En heeft iemand toevallig nog zo'n plaat liggen? Ik krijg nog niets gevonden in NL.

Verder wil ik ook nieuwe injectoren plaatsen. Wat past er op dezelfde plaats als de groene 250cc injectoren en heeft een vergelijkbare of iets hogere opbrengst?

Aangezien de motor toch opnieuw gemapt moet worden kan ik beter maar wat moderniserenSmile alles wat er nu op/aan zit is 20+ jaar oud en inmiddels moeilijk te krijgen.

Wie kan een goed advies geven? Smile
Find all posts by this user
11-11-2022, 02:53 PM
Post: #2
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren?
MRP verkoopt een kit:

MRP

Stapje verder bij Flos.ie

Flos

SQ Engineering verkoopt ook onderdelen. Veel info wordt hier ook besproken over de COPs

SQ

[Image: AEU86 AE86 - Wat nodig voor 4AGE 16V COP...njectoren?]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
11-12-2022, 02:54 PM
Post: #3
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren?
(11-11-2022 02:53 PM)DJexor Wrote:  MRP verkoopt een kit:

MRP

Stapje verder bij Flos.ie

Flos

SQ Engineering verkoopt ook onderdelen. Veel info wordt hier ook besproken over de COPs

SQ

Ja, die had ik inderdaad gevonden. Voor zover ik kan achterhalen zijn er 3 vaak gebruikte opties. K20, R35 of NZ (Yaris) bobines. Maar welke het gemakkelijkste is/beste is, is mij niet helemaal duidelijk.
Find all posts by this user
11-14-2022, 10:26 PM
Post: #4
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren?
Ik heb geen advies voor je COP conversie, maar ik heb deze adapter gezien voor K20 coils:
https://www.cncinnovationsmy.com/product...v-twin-cam

Heeft wel meer leuk 4age spul, zelfs een klepdeksel met geintegreerde COP adapter.
Kan geen uitspraken doen over kwaliteit of betrouwbaarheid, is voor mij een relatief nieuw bedrijfje, wel relatief goedkoop.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
01-13-2024, 01:34 PM
Post: #5
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren?
Dus, ik zal dit even updaten voor het geval dat iemand anders ooit deze vraag googled Smile

Ik ben een beetje traag met sleutelen dus het heeft z'n tijd geduurd. Maar er zit nu een Brand Hatch Performance adapterplaat op met 1ZZ coils (op hun site staat het verkeerd, de coils die ze noemen passen niet).

De injectoren zijn Bosch EV14 long 350cc's geworden. Die zijn een paar mm langer maar met wat vijlen past dit. De diameter van de afdichting aan de boven en onderkant is hetzelfde als de groene smallport injectors die ik had. Ik heb overigens geen originele brandstofrail.

De boel hangt aan een EMU Black die die coils direct kan aansturen. Nu nog even netjes laten mappen
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Wie kan mijn Levin -> Trueno conversie uitvoeren? gh0st 6 2,823 11-12-2021 05:40 PM
Last Post: pack
  Race stoel voor de ae86 gh0st 2 2,246 07-12-2021 11:27 AM
Last Post: bozu
  WAT Neutralland Meet general decryphe 0 4,184 07-04-2019 07:54 AM
Last Post: decryphe
  Te koop 4age 16v wiseco catcam etc ray 1 3,401 02-12-2017 10:35 PM
Last Post: ray
  4age 16v gereviseerd ray 2 4,320 05-08-2015 02:09 PM
Last Post: ray

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication