Subaru impreza
05-28-2013, 11:12 AM
Post: #1
Subaru impreza
ey mensen, ik heb dus afgelopen zaterdag eindelijk mijn eerste auto gekocht ! Een subaru impreza 1.6 LX uit 1995 helaas wel FWD maar wel vette bak, en dat voor maar 280 eurotjes XD. Hij rijdt echt als een trein. Ik heb net nieuwe boxen, pedalen en stoelhoezen gekocht maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een uitlaat (demper) en een (niet al te groot) spoilertje, verder wil ik eigelijk vrij weinig veranderen aan mijn impreza. Ik weet dat ik niet helemaal op het goede forum ben maar ik heb het web eens goed afgezocht maar kon vrij weinig vinden voor een beetje normale prijs zonder 55 euro verzendkosten + import belasting. ik heb nu ongeveer nog zo'n 100 / 150 euro over om uit te geven dus wellicht heeft één van jullie nog een goeie tip haha . spoiler wordt lastig voor dat geld maar zou wel leuk zijn.
Alvast bedankt!

Gr. Thomas


Attached File(s) Thumbnail(s)
   
Find all posts by this user
05-28-2013, 11:24 AM
Post: #2
Subaru impreza
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, hij staat er mooi bij!
Ik ben benieuwd hoe je hier terecht gekomen bent in je zoektocht naar Subaruspullen, het gaat hier vooral over een late jaren 80 achterwielaangedreven Toyota.

Ik zou me voor de toekomst bijvoorbeeld even hier aanmelden als ik jou was;
http://www.subaruclub.nl/forum/

Maar omdat we natuurlijk allemaal autoliefhebbers zijn, zal ik je wel proberen op weg te helpen.
Ik zou een klein beurtje aan de auto doen van het geld dat je hebt (dus vloeistoffen, filters, bougies, etc) Dit klinkt saai, maar geeft je auto goeie opkikker en heb je zelf meteen lekker een paar uur kennis gemaakt met je auto onder de motorkap.

Mocht je daar nog geld van overhouden, ANWB o.i.d. afsluiten.
Dikke kans dat jij in dit geval veel geluk hebt gehad, maar 280 euro is wel erg weinig voor een deugdelijke Impreza. En je zou niet willen dat je ineens langs de kant van de weg staat met je verse slee en niet verder kunt.

Om los daarvan nog even je originele vraag te beantwoorden; je uitlaat en spoiler. Als je dit alles zo goedkoop mogelijk wil doen, zou ik vooral Marktplaats en Ebay in de gaten houden. Vooral in de UK worden impreza's bij bosjes in elkaar gedrukt en zet de sloper wat sneller zijn onderdelen op ebay dan in Nederland gebeurd.Wat betreft verzendkosten en import, tja, daar ontkom je niet aan als je spullen uit het buitenland wil bestellen, vaak is het echter nog steeds goedkoper dan het hier doen.

Even samenvattend; Eerst onderhoud doen om je auto te leren kennen, dan ANWB afsluiten, dan jezelf belonen met een open lucht filter en die monteren (klinkt je Subje al een stuk beter van en is erg goedkoop) en dan pas gaan zoeken naar spoilers en uitlaten op de 2ehands markt.

succes!
Visit this user's website Find all posts by this user
05-28-2013, 06:46 PM
Post: #3
Subaru impreza
Heb nog wel een uitlaat liggen maar zit geen demper in :\
Find all posts by this user
05-28-2013, 07:14 PM
Post: #4
Subaru impreza
teun Wrote:Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, hij staat er mooi bij!
Ik ben benieuwd hoe je hier terecht gekomen bent in je zoektocht naar Subaruspullen, het gaat hier vooral over een late jaren 80 achterwielaangedreven Toyota.

Ik zou me voor de toekomst bijvoorbeeld even hier aanmelden als ik jou was;
http://www.subaruclub.nl/forum/


Prachtige Impreza, en Thoriam heeft heel erg veel geluk gehad met deze aankoop. Hij is in perfect staat voor een 1000 euro impreza terwijl die maar 280 was. Tongue

Dat wist hij ook wel. Maar omdat Thoriam en ik al wat kennissen hebben gemaakt met deze forum en wij houden van AE86's, en de mensen hier zijn best aardig; hebben we besloten om gewoon hier te blijven.
Alleen is het bijna onmogelijk om een AE86 als eerste auto te kopen dus heeft hij die Imp gekocht.

Quote:“The One With The Stronger Heart, Always Wins The Battle!!!”
Let's Go Out of Here..... Together.....
“1988 Toyota MR2 AW11, My Go-Kart AE86!”
Find all posts by this user
05-28-2013, 09:24 PM
Post: #5
Subaru impreza
Geen slechte keuze voor een eerste auto. Thumbs up!
Ik weet dat Aram iig veel Subaru spullen heeft, maar of die op de jouwe passen lijkt me een grote vraag...

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Subaru impreza]
Visit this user's website Find all posts by this user
06-24-2013, 11:48 PM
Post: #6
Subaru impreza
aram heeft zo'n subaru omgebouwd tot mega sleeper :-) moet je maar es vragen dat was een gave bak Smile

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Gevraagd: AE86, om te ruilen voor Impreza GT Turbo Plus danielvanderwoude 11 12,449 09-08-2008 10:03 AM
Last Post: E-volve

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication