Luchtfilterbuis
09-30-2004, 03:35 PM
Post: #1
Luchtfilterbuis
Hey mensen,

Ik heb dus zo'n leuke K&N cone filter, maar die zit gemonteert op de stock plastic buis. Dat moet netter kunnen! Wie weet nog een goed adres om een mooi stukje buis ervoor te halen?

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-30-2004, 04:20 PM
Post: #2
Luchtfilterbuis
Moet je ff aan senna vragen of ie Jasper wil bellen. Die heeft dat mooie buisje op zijn auto erop gezet geloof ik. Ikzelf vindt t een beetje een fallus symbool, zo'n metalen buis, maar zou het ook liever hebben dan de std plastic buis. Trouwens, t lijkt alsof er vandaag alleen maar in de dutch sectie gepost wordt....suffe dag...

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-30-2004, 04:44 PM
Post: #3
Luchtfilterbuis
Hehehe, iedereen is hard aan het werk denk ikSmile

Gisteren was wel weer een leuke dag met onze nieuwe engelse vrienden.

Zo'n metale buis ipv dat plastic is ook puur voor de looks, heeft weinig extra effect (yeah de lucht wordt 0.000001 graden minder opgewarmtSmile)

In dat opzich vraag ik me af, die stock buis is zwart, zwart neemt warmte op, zou toch logischer zijn die buis wit te maken of nie?Smile j/k anywaysSmile

Wel zit ik te overwegen of ik geen koude lucht aangevoert kan krijgen. Het filter zit nu vlak achter de voorlamp. Bij RX7s is het gebruikelijk om de rechthoekige lamp in de popup te vervangen door een vaste unit met een enkele ronde lamp en daarnaast een koude lucht buis. Denk niet dat dat staat bij een ae86 maar iets dergelijks moet wel mogelijk zijn. Maar er zijn wel andere mogelijkheden. Moet ik es goed naar gaan kijkenSmile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-30-2004, 05:20 PM
Post: #4
Luchtfilterbuis
Ik denk niet dat dat allemaal zo enorm hard nodig is, die koude lucht. Typisch zo'n jan boerenkinkel tjoening...Zijn eigenlijk geen goede plekken op de ae86 om een happer te monteren. Remmenkoeling is bijv al een veel effectiever middel van goedkope verbeteringen.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-30-2004, 05:22 PM
Post: #5
Luchtfilterbuis
Ivan,

Indeed, het heeft niet veel nut. Remmen mod moet er zeker komen, ben ik ook nog over na aan het denken, eerst maar eens kijken wat betere blokkies enzo gaan doen, maar koeling is ook zeker belangrijk..

RX7 is een heel ander verhaal, motor geeft zoveel hitte af......

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-30-2004, 05:31 PM
Post: #6
Luchtfilterbuis
Metalen buis zorgt voor warmere inlaatlucht. Metaal houdt warmte beter vast dan plastic, dus heb je meer last van heatsoaking...Ook altijd plezier in de buurt van je accupolen. Daarnaast is het 9/10 keer zwaarder dan plastic.
Tip: Koop een busje van dat schuim waarmee je je banden weer mooi zwart krijgt. Goed schudden en riant over hele motorruimte aanbrengen, na een tijd weer afspoelen. Als het goed is ben je dan van al het doffe lelijke plastic onder de motorkap af en ziet het er weer uit als nieuw. Persoonlijk vindt ik dat een mooiere/cleanere look...OEM BABY!

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
09-30-2004, 05:37 PM
Post: #7
Luchtfilterbuis
NoHachi,

Ik begin het idee te krijgen dat jij serieus opleidingen heb lopen volgen. damn waar jij wel niet allemaal mee komtSmileSmile

Hmmm, kan natuurlijk ook gewoon dat plastic een mooi kleurtje geven?

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-30-2004, 05:50 PM
Post: #8
Luchtfilterbuis
Het probleem met plastic is dat het vaak niet stevig genoeg is om het filter een beetje in bedwang te houden.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-30-2004, 05:54 PM
Post: #9
Luchtfilterbuis
Maar dat kan ook opgelost worden door een goed beugeltje te maken toch??

Zit nu met fancytairaps vastSad

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-30-2004, 08:32 PM
Post: #10
Luchtfilterbuis
NoHachi Wrote:Tip: Koop een busje van dat schuim waarmee je je banden weer mooi zwart krijgt. Goed schudden en riant over hele motorruimte aanbrengen, na een tijd weer afspoelen. Als het goed is ben je dan van al het doffe lelijke plastic onder de motorkap af en ziet het er weer uit als nieuw. Persoonlijk vindt ik dat een mooiere/cleanere look...OEM BABY!

En als je dan ook nog een pot petroleum over je motor kiepert en in laat trekken en weer afspoeld heb je ook weer een schoon motorblok Big Grin

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication