Dagje Lelystad
09-10-2004, 10:31 AM
Post: #1
Dagje Lelystad
Maybe leuk voor mensen die hun AE86 eens over Lelystad willen rossen, gummen.org organiseert een dag vrij rijden voor iets van 40 euro. Je moet wel donateur worden van gummen.org (het is een noodzakelijk kwaat maar ze regelen meer van dit soort dagen dus heeft zo zijn voordelen).

Anyways:

http://83.149.77.14/newforum/forum_messa...id=0591775

Ik ben aanwezig met mijn AESmile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-10-2004, 10:36 AM
Post: #2
Dagje Lelystad
tja...40 euro.. ik vind t niet zo heel erg vrij dat rijden op die gummen dagen...in die lange rij wachten totdat je een 3/4 van het circuit over kan. Toch heeft t zn charme wel hoor..tenminste hoef je je geen zorgen te maken dat je auto verrot gereden wordt.
Ik ga denk ik eerder een keer mee met die Wimedo slalom dagen, daar kosten de eerste 3 starts 20 euro en daarna tegen een paar euro per start extra dokken.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-10-2004, 10:56 AM
Post: #3
Dagje Lelystad
Ivan,

Dat lijkt me ook leuk inderdaad. Iets wat bij mij ook op de agenda staat is de eerst volgende dag in Papenberg met driftdays.nl . Dat houden ze enigsinds klein zodat je eigenlijk continue aan het rijden bent. Je bent dan met 10 a 15 man op 1 van de 2 banen aan het rijden waardoor er redelijk weinig kans is op ongelukken. Ben nu 1 keer geweest, helaas niet zelf gereden, was erg leuk.

Kost ook wel wat meer geloof ik, rond de 100 euro per wagen.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-11-2004, 06:00 PM
Post: #4
Dagje Lelystad
Tsja...driftdays. Is dat een cursus of een evenement/competitie? Voor die cursussen (prodrive etc...op dat vliegveld) zou ik nog wel een hap geld over hebben, maar no way dat ik onervaren op een circuit ga driften tenzij er ruimschoots uitloop aanwezig is (bijv. tarzan/marlborobocht/scheivlak op zandvoort). Ik heb de plaatjes gezien van een of andere prutser die een zilver/zwarte coupe finaal de prak in heeft gereden tegen de boarding tijdens een driftday op zandvoort, en dat is dus niet het plan.
Aangezien jij al langer RWD rijdt kun je er misschien meer van dan ik, dus ik vind t allang gaaf dat je daaraan mee wilt doen. Ik bewaar mn driftbandjes wel voor asociaal grote parkeerplaatsen.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-11-2004, 06:14 PM
Post: #5
Dagje Lelystad
Ivan,

Ik heb nog niet zoveel ervaring met driften hoorSmile heb wel ruim 2 jaar een 944 S2 gereden met 210pk op de achterwielenSmile

Driftdays organiseert vrij rijden dagen op circuits waar je gewoon mag driften, dus geen les, ook geen competitie. Ze hebben veel dagen op Neiderheim gedaan, dat is een oud vliegveld. Daar moet ik ooit nog een keer heen. Ik heb daarvan gehoort dat er delen zijn dat je voor honderde meters niks kan raken, maar er zijn ook delen waar er bomen!!! langs de weg staan. Ik heb nog een DVD uit 2002 ofzo van een drift dag die daar werdt georganiseert.
Ik ben wel een keer mee geweest naar papenberg. In mijn opinie een van de beste plekken om te oefenen. Ze hebben hier gewoon op een ZEER groot veld een circuitje aangelegt. Er is absoluut NIETS waar je tegen aan kan rijden. Je moet echt tientallen meters van de baan af zijn wil je mischien een zandheuveltje op komen. Alleen bij de hoofd parkeerplaats zijn wat beveiligingen aangebracht waar je met heel erg veel moeite tegen aan zou kunnen komen. Die dag was er waarempel een 944 die het beina lukte, die besloot in een bocht rechtdoor te gaan en trapte geloof ik toen op zijn gas ipv op zijn rem ofzo.

Ook van die dag heb ik een DVDke liggen.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  NAPRATEN Toyota Challenge Lelystad 1 aug. 2010 + Movie Okami 12 9,148 08-02-2010 06:09 PM
Last Post: Gtsi-R
  Driften AE86 RDW Lelystad 13-07-08 AE86sport 6 6,197 07-23-2008 12:56 PM
Last Post: AE86sport
  Drift dag RDW Lelystad 13-04-08 met AE86sport AE86sport 4 4,930 04-20-2008 12:56 PM
Last Post: AE86sport
  AE86 kolonne naar lelystad? Ivan141 12 10,855 08-13-2005 10:29 PM
Last Post: Mux213
  Zondag a.s. Gummen meeting op Midland Circuit Lelystad Mux213 16 11,576 11-27-2004 07:34 PM
Last Post: Jesse P

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication