4A-GE stottert bij gasgeven en valt uiteindelijk stil
04-19-2014, 01:31 PM
Post: #1
4A-GE stottert bij gasgeven en valt uiteindelijk stil
Ik heb gisteren mijn eerste AE86 gekocht, een Levin Coupe uit 1984. Op de weg naar huis (+-15 km) waren er geen problemen. Als ik de wagen echter gisterenavond nog even wou uittesten kon ik aan 90 km/u ineens niet meer gasgeven en is hij uiteindelijk stilgevallen. De batterij is splinternieuw en er was ook voldoende benzine in.

Nu heb ik voor de zekerheid vanmorgen nog eens de batterij opgeladen en de benzine aangevuld en hij startte zonder problemen. Na 5 minuten stationair draaien liep het toerental ineens terug en viel hij stil. Starten ging daarna zeer moeizaam. Een halfuur daarna weer zonder problemen gestart, maar wel stilvallen bij het minste gasgeven. Nu heb ik deze middag voor de laatste keer geprobeerd en ik kon nu wel éven gasgeven, daarna viel hij terug stil bij de minste aanraking van mijn pedaal.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik vermoed dat de benzinepomp wel werkt gezien starten (meestal) lukt. Stationair draait hij ook regelmatig, maar uiteindelijk loopt het toerental terug en valt hij stil. Gasgeven werkt zelden, meestal begint hij dan te horten en stoten. Ik vermoed dat een warme motor er ook iets mee te maken heeft, al begrijp ik niet waarom het gisterenmiddag dan niet voorgekomen is bij het naar huis rijden.
Find all posts by this user
04-19-2014, 02:51 PM
Post: #2
4A-GE stottert bij gasgeven en valt uiteindelijk stil
Na nog een paar keer testen ben ik tot de conclusie gekomen dat de motor begint te stotteren vanaf de wagen warm wordt, dus als het toerental automatisch daalt.
Find all posts by this user
04-19-2014, 07:28 PM
Post: #3
4A-GE stottert bij gasgeven en valt uiteindelijk stil
Ik had roest in de tank. In rechtse bochten viel hij stil en soms stotterde de motor bij accelereren. Starten was wel nooit een probleem.

Tank helemaal proper gemaakt en nieuwe benzine filter gestoken (2x) en probleem was opgelost.

Wel niet exact hetzelfde probleem maar misschien toch eens nazien.
Als je de de benzine filter loshaalt en leeg giet via de ingang en er komt roest kleurige benzine uit zit er zeker roest in de tank.

Succes ermee
Find all posts by this user
04-19-2014, 08:42 PM
Post: #4
4A-GE stottert bij gasgeven en valt uiteindelijk stil
probeer eerst keer met start piloot als je gas heeft of hij dan stil valt
zo weet je miss al meer of het aan je brandstoftoevoer ligt

grtz
Find all posts by this user
04-20-2014, 11:05 AM
Post: #5
4A-GE stottert bij gasgeven en valt uiteindelijk stil
Door de vacuumdarm van de benzinedrukregelaar even los te maken is het probleem vanzelf opgelost. De wagen bleek echter stationair op 1500 toeren te draaien, wat 800 zou moeten zijn. Ik heb dit bijgesteld maar nu is er wel een duidelijke fluctuatie, we zullen maar beginnen met een groot onderhoud.
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  gezocht, brandstof leiding bij de brandstofpomp slowboy2 5 4,933 04-09-2013 09:09 PM
Last Post: slowboy2
  Welke achteras bij sr20 swap RaceMinded 2 3,859 09-20-2009 11:48 PM
Last Post: jasper
  Gespot bij Maarsen A2 op richting Utrecht. DJexor 7 5,388 01-06-2009 11:41 PM
Last Post: paul1982
  hulp gevraagd bij montage achterruiten DJexor 18 9,293 03-26-2007 09:22 PM
Last Post: EE80Liftback
  AE86 bij Ikea A'dam ZO Dennis Cavallino 3 3,858 08-17-2005 11:14 PM
Last Post: robokill

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication